طبق تحقیقاتی که مجله آمریکایی Forbes انجام داده، نام 10 کشور را اعلام کرد که سنت‌های غذایی آنها به حفظ اندام مناسب و طول عمر کمک می‌کند.

 

 به نقل از نووستی، سالم ترین غذاها متعلق به ژاپن هستند -
که پایه اصلی غذاها با محوریت گوشت سفید و سبزیجات و غذاهای دریایی است - که در آنجا متوسط طول عمر 82 سال است و تنها 1.5% مردم دچار چاقی هستند.

در جایگاه دوم، سنگاپور قرار دارد که در این کشور متوسط طول عمر همانند ژاپن 82 سال است و 1.8% مردم مبتلا به چاقی هستند. هرچند که غذای اصلی این کشور برنج است، اما ماهی و سبزیجات را بسیار مصرف می کنند.
 
در بین سه کشور اول، چین نیز دیده می شود، دو سوم غذاهای چینی از سبزیجات، میوه، حبوبات یا غلات، ادویه، ریشه گیاهان، زنجبیل و سیر آماده می شود. شاید اگر مردم این کشور به سرخ کردن غذاها علاقمند نبودند، میانگین طول عمر آنها بسیار بیش از 73 سال می بود. در چین 1.8% مردم از چاقی رنج می برند.
سوئدی‌ها نیز رژیم غذایی خوبی دارند، لبنیات و ترکیب آن با نان سیاه، ماهی و انواع توت ها که مواد اصلی غذاهایشان است، باعث شده است متوسط طول عمر مردم این کشور به 81 سال برسد. در عین حال 11% مردم سوئد دچار چاقی هستند.
دلیل عدم چاقی فرانسویان که به علاقه مفرط خود به گوشت، شیرینی، پنیر با کالری بالا و شکلات شهرت دارند، یک معماست. تنها 6.6% مردم فرانسه وزن بیش از اندازه دارند و بطور متوسط 81 سال زندگی می کنند. البته مردم فرانسه ترجیح می دهند به دفعات متعدد اما به مقدار کم غذا بخورند و پختن در فر و یا تفت دادن را به سرخ کردن ترجیح می دهند.
پس از آن در این فهرست کشورهای ساحل دریای مدیترانه قرار دارند: محصولات دریایی و روغن زیتون ایتالیا و اسپانیا شهرت دارد، راز یونان، ماهی و بادنجان است، در کره غذاها را تند کرده و در سرکه می خوابانند. و هرچند که غذای محبوب کره جنوبی گوشت گاو کباب شده روی ذغال است، اما مصرف سالانه گوشت در کره یک پنجم مصرف آن در آمریکاست.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : khabaronline.ir
 
مطالب پیشنهادی :
خوراکی های دیر هضم را می شناسید؟
خوراکی های انرژی زا
پنج خوراکی معجزه آسا برای کاهش کلسترول
خوراکی برای شادابی پوست
خوراکی های کاهنده آهن خون