خیلی اوقات پیش میاید که جای وسایلمان را فراموش می‌کنیم اما این به معنی این نیست که دچار اختلال حافظه شده‌اید. بلکه به این معناست که...

 

شاید امروز برای‌تان روز پرمشغله‌ای بوده است. کارشناسان معتقدند شیوه‌هایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توان حافظه را تقویت کرد و به کمک آنها جای اشیاء و نام‌ها و مکان‌ها را زودتر بر یاد آورد. نکته جالب این است که تغییر اندکی در شیوه زندگی می‌تواند باعث تقویت حافظه شما شود.
تقویت‌ حافظه با نخ دندان آیا جز کسانی هستید که عاشق شیرینی هستید و از نخ دندان متنفرید؟
خوب است بدانید که مصرف شیرینی‌جات سبب تشکیل پلاک‌های دندانی می‌شوند که  برای سلامت مغز مضر هستند. پلاک‌های بین دندان‌ها می‌توانند سبب واکنش‌های ایمنی شوند که نهایتا به بیماری‌های عروقی که خون‌رسانی را به عهده دارند، منتهی شود.
بنابراین کشیدن نخ دندان هر روز مانع از تشکیل پلا‌ک‌های دندانی می‌شود و به این ترتیب عروق محیطی هم صدمه نمی‌بینند تغذیه بهتر اکسیژن‌رسانی به مغز سبب بهبود حافظه می‌شود. ورزش کنید آن هم متنوع ورزش کردن می‌تواند باعث تناسب اندام و ظاهر زیبایی شما شود. علاوه بر این موجب خون‌رسانی بهتر به مغز می‌شود.

علاوه بر انجام ورزش‌ جسمی می‌توانید مغزتان را هم ورزش دهید. چگونه؟
با حل جدول. مثلا وقتی در پارک نشسته‌اید و هنگام استراحت پس از ورزش. همچنین می‌توانید به موسیقی گوش کنید. وقتی در حال پیاده‌روی هستید یا در حال نرمش می‌توانید به موسیقی هم گوش کنید. محققان می‌گویند کار کردن هم‌زمان بدن و ذهن برای تقویت حافظه بسیار مناسب است.
ماهی بخورید یک راه تقویت حافظه، تغذیه سلول‌های مغزی با ماهی است. اسیدهای چرب امگا 3 که دو ماهی‌ها وجود دارد در لبنیات هم یافت می‌شود اسیدچرب امگا 3 باعث کاهش التهاب شریان‌ها شده و بهبودی پوشش‌های محافظتی اطراف اعصاب را تسریع می‌کند. اینها همه منتهی به کاهش اختلالات حافظه مرتبط با سن نظیر آلزایمر و افسردگی می‌شود.
 
گرداوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : salamatiran.com
 
مطالب پیشنهادی :
افزایش حافظه و توان جنسی!!
تقویت حافظه
بهترين خوردنیها برای تقويت مغز و حافظه
محافظ هوش و حافظه شما
آب این میوه = حافظه ای باور نکردنی