محققان توصیه می کنند اگر باردار هستید هرگز از این خوراکی مصرف نکنید زیرا باعث نقص در جنین تان می شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زنان باردار به هیچ وجه جگر مصرف نکنند به دلیل اینکه جگر سرشار از ویتامین A  است و اگر زنان در دوران بارداری ویتامینA  به مقدار زیادی مصرف کنند، باعث تولد نوزاد ناقص الخلقه می شود.
به گزارش فارس حمیدرضا درستی مطلق افزود: جگر از نظر تغذیه ای بسیار ارزشمند است و سرشار از ویتامین B12  است که این ویتامین می تواند برای خون سازی بسیار مفید باشد.
وی گفت: جگر سرشار از ویتامینA  است. این ویتامین یکی از ویتامین های بسیار مهم است و در بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن نقش دارد.در رشد و نمو و کیفیت بینایی موثر است، همچنین نقش اساسی در حفظ بافت های مخاطی بدن (مثل لایه های مخاطی اندام های گوارشی) دارد، این ویتامین در تقویت دستگاه ایمنی بدن و در تولید مثل نیز موثر است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: جگر علاوه بر ارزش غذایی که دارد به دلیل اینکه مواد سمی در آن جمع می شود، مصرف آن می تواند، در بدن مشکل ایجاد کند.
درستی گفت: اگر جگر به مقدار زیادی مصرف شود، این مواد و سموم در بدن فرد تجمع پیدا می کند. به همین علت به افراد توصیه می شود که بیش از 2 بار در ماه جگر مصرف نکنند.
وی اضافه کرد: زنان باردار به هیچ وجه جگر مصرف نکنند به دلیل اینکه جگر سرشار از ویتامین A  است و اگر زنان در دوران بارداری ویتامینA  به مقدار زیادی مصرف کنند، باعث تولد نوزاد ناقص الخلقه می شود و سمومی که در جگر تجمع پیدا کرده است، برای مادر باردار مشکل ایجاد می کند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
برای جلوگیری از لک های دوران بارداری چه باید کرد ؟
ارتباط حالت تهوع مادر باردار و ضریب هوشی جنین!؟
تغذیه مادران در زمان بارداری
آیا میگرن در دوران بارداری خطرناک است؟
مطلوب ترین سنین برای باردار شدن زنان در چند سالگی است؟