این چای با تحریک نوعی آنزیم، تری گلیسیرید اضافی بدن را از بین می‌برد و با این کار به از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کمک شایانی می‌کند.

چای سبز با تحریک نوعی آنزیم، تری گلیسیرید اضافی بدن را از بین می‌برد و با این کار به از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کمک شایانی می‌کند.

دکتر امیر ارسلان هاشمی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: غذا (شامل قند و چربی) در کبد و روده کوچک به ماده‌ای به نام تری گلیسیرید تبدیل می‌شود و سپس به جریان خون و پس از آن به دیگر بافت‌های بدن راه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: تری گلیسیرید منبع انرژی برای کلیه فعالیت‌های فیزیکی محسوب می‌شود و برای بدن بسیار ضروری است، ولی مقدار بیش از حد آن مشکل ساز خواهد بود؛ چرا که به چربی تبدیل می‌شود و پس از آن چاقی به وجود می‌آید.

دکتر هاشمی در ادامه تاکید کرد: چای سبز به علت داشتن مقادیر فراوان پلی فنل، آنزیمی را فعال می‌کند که مسئول از بین بردن تری گلیسیرید اضافی در بدن است. به عبارت دیگر، چای سبز کمک موثری در سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌کند.

همچنین وی در ادامه گفت: چای سبز سرشار از اسید آمینه‌های یتانین است که با کمک گردش خون در سلول‌های مغز، نوعی حس آرامش را القا می‌کند و نوشیدن مداوم چای سبز اشتیاق زنان و  مردان مسن به زندگی را افزایش می‌دهد.
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی:
8 کلید لاغری
غذاهایی که علیه چربی‌های اضافه می‌جنگند
غذاهایی که علیه چربی‌های اضافه می‌جنگند
آیا می‌دانید کالری غذاهایی که می‌خورید چقدر است؟
راههای ساده برای کاهش وزن