طالبی یکی از میوه های تابستانی می باشد ، آیا میدانید با اضافه کردن شکر به طالبی ارزش آن بیشتر می شود یا بدون شکر؟
 
یك متخصص تغذیه گفت: طالبی و هندوانه از میوه‌های تابستانی هستند كه به دلیل آب فراوانی كه در خود ذخیره دارند، كمبود آب بدن در فصل گرم سال را جبران می‌كنند.
دكتر مجیدكاراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه خوزستان اظهار داشت: تفاوت میوه‌های تابستانی، مانند هندوانه و طالبی با دیگر میوه‌ها در حجم بالای آب ذخیره شده در این میوه‌ها است كه مصرف آنها از خشكی و كاهش آب بدن در تابستان پیش‌گیری می‌كند.
وی افزود: مصرف 300 گرم طالبی و یا 400 گرم هندوانه معادل مصرف 3 عدد خرما است و ارزش غذایی معادل 60 كالری دارد. خصوصیت ویژه هندوانه و طالبی این است كه علاوه بر كالری، آب بدن را نیز تامین می‌كنند.
كاراندیش تصریح كرد: قند موجود در هندوانه و طالبی نیز قند فروكتوز است و مصرف منطقی این میوه‌های تابستانی برای بیماران دیابتی مشكلی ایجاد نمی‌كند.
این متخصص تغذیه خاطرنشان كرد: هندوانه و طالبی باید به صورت طبیعی مصرف شوند و افزودن شكر به این میوه‌ها به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
وی در پایان گفت: قند موجود در هندوانه و طالبی مشكلی ایجاد نمی‌كند و مضر نیست، ولی اگر قرار باشد این میوه‌ها در هر وعده به همراه مقدار زیادی شكر مصرف شوند، مضر بوده و قند خون را افزایش می‌دهد.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : isna.ir
 
مطالب پیشنهادی :
 خواص طالبی
میوه ای تابستانی جهت کاهش فشار خون
درمان درد معده با این میوه
کالری میوه های تازه و خشک
خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!