چشم‌های خسته می‌توانند کاملا به بینایی شما آسیب برسانند و در طول فصل تابستان تابش شدید نور خورشید و گردوغبار همگی دلایلی هستند که سبب تورم و التهاب چشم‌ها می‌شوند و...

تمام این دلایل کافی است شما را موظف کند، از این پنجره‌ها که به سمت روح شما گشوده می‌شوند، ‌محافظت کنید.

‌از آنجا که گرمای زیاد، غبار و تابش شدید نورخورشید در فصل تابستان می‌تواند تاثیر نامطلوبی روی چشم‌های شما داشته باشد در این مقاله چند نکته برای محافظت از این عضو حساس و مهم ارائه شده که رعایت آنها، تابستان شما را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری تورنتونیوز، متخصصان تاکید می‌کنند؛ برای مراقبت از چشم‌ها از عینک‌های آفتابی مرغوب و استاندارد استفاده کنید. همانطور که با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب از پوست خود در برابر اشعه فرابنفش خورشیدی محافظت می‌کنید با استفاده از عدسی‌های مناسب برای عینک‌های آفتابی خود از آسیب رساندن این تشعشعات به چشم‌ها نیز جلوگیری کنید.

به گفته محققان؛ تماس زیاد با نور فرابنفش سبب بروز آب مروارید، آسیب شبکیه و نیز سایر مشکلات چشمی می‌شود. عینک‌های آفتابی مناسب برای تابستان آنهایی هستند که قاب پهنی دارند که دور چشم را کاملا می‌پوشانند و به این ترتیب جلوی نور خورشید و غبار را با هم می‌گیرند. اشعه فرابنفش به طور معمول از روی آب و برف منعکس می‌شود. بنابراین در استخرهای تابستانی نیز بهتر است از عینک آفتابی استفاده کنید.

پس از یک روز تماس با نورخورشید چشم‌ها قرمز می‌شوند و اگر این عضو مستعد ابتلا به بیماری باشد، ‌در معرض آفتاب، قرنیه نیز ممکن است آسیب ببیند. از سوی دیگر، اگر قرار است به پیک نیک یا اردو بروید و در فضای آزاد فعالیت‌هایی مثل بازی و ورزش یا غذا پختن داشته باشید توصیه می‌شود که چشم‌ها را بدون محافظ رها نکرده و حتما از عینک‌های محافظ و شفاف استفاده کنید. با همین مراقبت اندک می‌توانید از تعطیلات ایمن و بی خطر خود لذت ببرید.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:
وقتی فشار چشم بالا میرود...
روشی اعجاب انگیز برای خستگی چشم
این افراد هرگز لیزیک چشم انجام ندهند؟!
غذاهای تقویت کننده چشم!!
داروی برای رفع سیاهی دور چشم!!