اگر همسر و یا یکی از نزدیکانتان مردی با IQU پایین است این مطلب را بخوانید زیرا...


 نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد مردانی که دارای ضریب هوشی پایین‌تر هستند با احتمال بیش‌تری دست به خودکشی می‌زنند.

برای اولین بار محققان سوئدی رابطه بین بهره هوشی و خودکشی را بررسی کردند. در این تحقیق 1.1 میلیون مرد سوئدی که میزان بهره هوشی آن‌ها در حدود سن 18 سالگی اندازه گیری شده بود شرکت داشتند و این بررسی به مدت 24 سال ادامه پیدا کرد.
بر اساس یافته‌هایی که در نشریه پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده است مشخص شد مردانی که دارای پایین‌ترین بهره هوشی هستند بااحتمال 9 برابر بیش‌تر نسبت به مردانی که دارای بالاترین بهره هوشی هستند به دلیل اقدام به خودکشی به بیمارستان منتقل می‌شوند.
فین راسموسن از موسسه کارولینسکا در استکهلم در این باره گفت: ما برای اولین بار به رابطه بین بهره هوشی هر فرد و احتمال اقدام برای خودکشی پی بردیم. این بدان معناست که هر چه میزان ضریب هوشی یک فرد بالاتر باشد به همان اندازه خطر اقدام برای خودکشی کاهش پیدا می‌کند.
البته کارشناسان هشدار دادند که این بررسی‌ها روی زنان انجام نشده است و رابطه معکوس بین ضریب هوشی پایین‌تر و خطر اقدام به خودکشی بالاتر برای مردانی که دچار بیماری‌های روانی مانند افسردگی بودند مورد توجه محققان قرار نگرفته است.
نتایج این تحقیقات را می‌توان نه تنها در مورد سوئدی‌ها بلکه در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار داد و یا حداقل می‌توان گفت که همین رابطه نیز در مورد کشورهای غربی صادق است.

البته در این تحقیقات هیچ راه حل کوتاه‌مدتی برای پیشگیری از خودکشی در بین مردم کم‌هوش ارائه نشده است. اما به هر حال پزشکان باید به یاد داشته باشند که خطر خودکشی در میان افرادی که بهره هوشی بالایی ندارند بیش‌تر است و به همین دلیل باید برای بررسی وضعیت روحی و روانی این افراد توجه بیش‌تری صورت گیرد.
گردآوری :گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.comm/health
منبع :khabaronline.ir
مطالب پیشنهادی :
بزرگی نامتعارف سینه در آقایان
مشکل آقایان به هنگام رابطه جنسی
بیماری پیرونی،مشکل جنسی در آقایان
آقایان احساس خطر کنند؟!
میوه ای مخصوص آقایان!!