مراجعه چند باره به دست‌شویی در هنگام شب نشانه چیست؟ اگر دستشویی نروید چطور؟


 تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که در طول شب چند بار به دست‌شویی مراجعه می‌کنند در خطر مرگ قرار دارند.

در این تحقیقات آمده است افرادی که در طول شب دو یا سه بار برای دست‌شویی رفتن از خواب بیدار می‌شوند بیش‌تر از دیگران ممکن است جان خود را از دست بدهند.

این مطالعات در موسسه تحقیقاتی نیو انگلند در ماساچوست و دانشگاه توهوکو در ژاپن انجام شده و نتایج آن در کنفرانس سالانه بیماری‌های دستگاه‌های ادراری در آمریکا ارائه شده است.
دکتر توماس گریبلینگ از دانشگاه کانزاس در این باره گفت: هر دوی این تحقیقات نشان دهنده رابطه بین تکرر ادرار شبانه و مرگ است. یافته‌های ما حاکی از این است که ادرار کردن مکرر در هنگام شب نشان دهنده شرایط پزشکی شناخته نشده است و می‌تواند خطر مرگ را در همه افراد در همه گروه‌های سنی نشان دهد.

دکتر شرمن سیلر در این باره گفت: به یک میلیون دلیل ممکن است فردی که دچار تکرر ادرار در هنگام شب است دچار مشکلات سلامتی باشد. بررسی اطلاعات پزشکی 16 هزار مرد و زن بالای 20 سال نشان می‌دهد باید در مورد نیاز به دست‌شویی رفتن چند باره در هنگام شب توجه جدی صورت گیرد.

ارتباط این دو فاکتور در میان جوانان بسیار بیش‌تر از سالمندان است. افراد جوانی که دچار این حالت هستند با احتمال دو برابر بیش‌تر در معرض خطر مرگ هستند، اما در مورد افراد مسن‌تر این میزان بین 20 تا 30 درصد خواهد بود.

در 15.5 درصد از مردان و نزدیک به 21 درصد از زنان تکرر ادرار در هنگام شب با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند. این حالت می‌تواند یکی از علائم بروز بیماری‌های مزمن در انسان باشد.
تحقیقات دانشمندان ژاپنی نیز به نتایج مشابهی رسید. مطالعه روی 788 مرد و زن بالای 70 سال و نرخ مرگ و میر آن‌ها در طی 5 سال نشان داد افرادی که به طور مکرر در هنگام شب برای ادرار کردن بیدار می‌شوند در خطر مرگ قرار دارند. هرچه تعداد مراجعه به دست‌شویی بیش‌تر باشد به همان اندازه خطر مرگ فرد نیز افزایش پیدا می‌کند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع :asriran.com