تاثیر مصرف این میوه در كاهش بیماری های مردانه بسیار مفید است ، آیا این میوه را می شناسید؟


لیكوپن موجود در گوجه فرنگی بر پروستات مردان اثر مستقیمی دارد و لوتئین و زیگزانتین كه در اسفناج، ذرت و دیگر سبزی‌های با برگ سبز و زرد وجود دارد در كاهش آب مروارید اثر مستقیمی می‌گذارد.
 یك متخصص تغذیه گفت: مصرف گوجه فرنگی اثر مستقیمی بر سلامت مردان و كاهش اختلالات غده پروستات آنان دارد و گوجه فرنگی پخته از این نظر بهتر از خام است.

مرتضی صفوی افزود: افراد مسن برای فعالیت حیاتی بدنشان باید كالری مورد نیاز خود را از فیبر، میوه‌ها، سبزی‌ها و مقدار كمی چربی تأمین كنند.در حالی كه امروزه افراد با پرخوری كالری بدن خود را تأمین می‌كنند.

وی گفت: مقادیر كم میان وعده‌هایی مانند بادام زمینی، چیپس و كلوچه نسبت به مقادیر زیاد سبزی انرژی بیشتری تولید می‌كنند كه می‌توان در میان وعده‌ها از مواد غذایی مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و مواد غذایی با مواد غذایی با ارزش استفاده كنند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: همه میوه‌ها و سبزی‌ها از نظر خواص به یكدیگر مشابه نیستند و برخی از سبزیجات خصوصیات منحصر به فردی دارند كه به عنوان مثال می‌توان به لیكوپن موجود در گوجه فرنگی و محصولات آن را اشاره كرد.

صفوی گفت: لیكوپن موجود در گوجه فرنگی بر پروستات مردان اثر مستقیمی دارد و لوتئین و زیگزانتین كه در اسفناج، ذرت و دیگر سبزی‌های با برگ سبز و زرد وجود دارد در كاهش آب مروارید اثر مستقیمی می‌گذارد.

این متخصص تعذیه افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها اثرات سودمندی برای بدن دارند ولی خوردن تنها 5 واحد میوه و سبزی در روز كافی نیست و برای تحریك متابولیك ژن‌ها در ارگان‌های مختلف باید مقدار كافی از مواد استفاده شود.

وی اضافه كرد: یك واحد میوه و سبزی برابر با نصف فنجان میوه و سبزی پخته و یك لیوان میوه و سبزی خام است.

صفوی اضافه كرد: لیكوپن موجود در گوجه فرنگی پخته نسبت به خام بیشتر است و در رژیم غذایی باید از منابع اولیه لیكوپن استفاده شود.

 

این متخصص تعذیه گفت: لیكوپن در گوجه فرنگی، گریپ فورت صورتی، هندوانه به مقدار زیاد یافت می‌شود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : shafaf.ir
 
مطالب پیشنهادی :