به گفته محققان، کمبود ويتامين دی در بدن انسان، بويژه در افرادی که از بيماری های قلبی عروقی رنج می برند احتمال خطر مرگ را افزايش می دهد.



به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، بین میزان وجود ویتامین دی و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی رابطه ای مستقیم وجود دارد.
به گفته محققان علوم پزشکی، هنوز علت دقیق این مسئله که چرا ناکافی بودن میزان ویتامین دی می تواند مشکلات ناشی از بیماری های قلبی را حادتر کند به درستی روشن نیست ولی انچه مسلم است، این ویتامین نقشی موثر و مهم در سیستم دفاعی بدن ایفا می کند.
همچنین برخی تحقیقات اخیر، حاکی از وجود ارتباط میان میزان ویتامین دی در بدن و بیماری هایی همچون دیابت، چاقی مفرط و فشار خون است.
مقادیر ناکافی ویتامین دی همچنین باعث بروز برخی سرطان ها می شود.
محققان علوم پزشکی بر این عقیده اند که بیش از پنجاه درصد از افراد بالای پنجاه سال در جهان از کمبود ویتامین دی و مشکلات ناشی از این کمبود در بدن خود رنج می برند.
اصلی ترین منبع کسب ویتامین دی، قرار گرفتن ده تا پانزده دقیقه در معرض نور خورشید است تا پوست بتواند با تشعشعات ماوراء بنفش، این ویتامین را تولید کند. روغن ماهی، بهترین منبع غذایی دارای این ویتامین است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:http://www.iribnews.ir