هنگامی كه فلورايد از طريق خميردندان خورده می‌شود توسط دندان‌هايی كه تكامل نيافته‌اند جذب شده و باعث می‌شود كه دندان‌ها همراه با.....


به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از خوزستان،
پیش از این تاثیر افسردگی مادران در دوره پس از زایمان بر رشد فرزندان مشخص شده بود. حال محققان می‌گویند؛ افسردگی در حین بارداری به همین اندازه بر رشد فرزندان تاثیر منفی دارد.

نتیجه مطالعات محققان انگلیسی که در مجله بی جی او جی به چاپ رسیده نشان می‌دهد: افسردگی مادران در حین بارداری احتمال بروز مشکلات ادراکی و رفتاری را در فرزندان بیشتر از 30 درصد افزایش می‌دهد.

این محققان در مطالعات خود، مدارک پزشکی بیشتر از یازده هزار زن و فرزندان متولد شده در سال‌های 1991 و 1992 را بررسی کردند.

آنها در بررسی‌های خود میزان افسردگی در این مادران و ارتباط آن را با مشکلات احتمالی در فرزندانشان مورد مطالعه قرار دادند.

این مطالعات نشان داد: احتمال بروز مشکلات رفتاری و ادراکی در کودکانی که مادرشان دچار افسردگی بوده است، 50 درصد بیشتر از دیگران است.

از این رو، به گفته محققان؛ بروز افسردگی در دوران بارداری می‌تواند در دوران پس از زایمان هم منجر به افسردگی شود و این موضوع احتمال بروز مشکلات در فرزندان را افزایش می‌دهد.

همچنین افسردگی در دوران بارداری به تنهایی می‌تواند احتمال بروز مشکلات در فرزندان را 34 درصد افزایش دهد.

هنوز رابطه افسردگی در دوران بارداری با اختلال رشد جسمی‌و روانی فرزندان مشخص نشده اما بر اساس تحقیقی که پیش‌تر انجام شده بود، احتمال زایمان پیش از موعد در زنان افسرده بیشتر از دیگران است.

به گزارش بی بی سی، پزشکان می‌گویند؛ نتیجه این تحقیق بیانگر اهمیت متخصصان زنان و زایمان و ماماها در شناسایی زودهنگام موارد افسردگی در زنان باردار و اقدام سریع برای درمان آن است.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health