ناشنوایی در افراد مبتلا به دیابت بیشتر از سایر افراد می باشد . بنابراین انجام تست مرتب شنوایی برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

 

ناشنوایی در افراد مبتلا به دیابت بیشتر از سایر افراد می باشد . بنابراین انجام تست مرتب شنوایی برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود. در اغلب موارد به دلیل خفیف بودن ناشنوایی فرد متوجه اختلال ایجاد شده نمی شود.

به گزارش گروه خبرسلامت نیوز،این مطالعه یعنی  انجام تست شنوایی برروی 5140 بزرگسال امریکایی صورت گرفته است. نزدیک به 8% شرکت کنندگان از داشتن دیابت خود بی اطلاع بودند. کم شنوایی در بین شرکت کنندگانی که  از سابقه دیابت خود مطلع بودن بیشتر بوده است. از بین افراد مبتلا به دیابت حداقل 54% آنها در مقایسه با 32% آنهایی که سابقه دیابت نداشتند دچار کم شنوایی خفیف در دریافت صداهای با فرکانس بالا بودند.  همچنین 21% ازافراد دیابتی شرکت کننده دراین آزمایش نیز در مقایسه با 9% آنهایی که دیابت نداشتند قادر به شنیدن صداهای با فرکانس پایین نبودند.
شاید دیابت به اعصاب و یا رگهای خونی گوش آسیب وارد کند اما مطالعه ای در اثبات این فرضیه صورت نگرفته است. همچنین مطالعه به طور اختصاصی افراد مبتلابه دیابت نوع 1 و 2 صورت نگرفته است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز