محققان ژاپنی دریافتند مردانی كه ورزش می كنند كمتر از دیگر مردان دچار سرطان می شوند.همچنین زنانی كه ورزش می‌كنند و فعالیت جسمانی دارند...

 
به گزارش بخش فارسی شبكه خبري" ورلد نيوز " (World-news.org/persian ) محققان علوم پزشكی در ژاپن اعلام كردند كسانی كه از نظر جسمانی فعال هستند و ورزش می‌كنند كمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

محققان ژاپنی دریافتند مردانی كه ورزش می‌كنند به میزان 13 درصد كمتر از دیگر مردان دچار سرطان می‌شوند.

همچنین محققان دریافتند زنانی كه ورزش می‌كنند و فعالیت جسمانی دارند، به میزان 16 درصد كمتر از دیگر زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

بیمارى سرطان در هر بافت یا عضوى از بدن انسان زمانى آغاز مى شود كه سلول هاى آن بر خلاف قوانین طبیعت و بدون كنترل رشد كنند.

با رشد غیر طبیعى گاه در كوتاه مدت، گاه در طولانى مدت باعث اختلال در عملكرد بافت عضو یا اعضایى از بدن مى شوند.

رشد سلول هاى بدن در حالت طبیعى تصاعدى است، یعنى یك سلول به دو سلول وبیشتر تبدیل مى شوند، در حالى كه تكثیر سلول هاى سرطانى كاملاً خارج از این روند طبیعى است.

تاكنون بیش از300 بیمارى سرطانى مختلف شناسایى شده است. تعدادى از این بیمارى ها با رشد و گسترش بسیار وسیع در بدن و تعدادى با رشد كمتر و گاهى در زمان طولانى تر پیشرفت مى كنند.

اگر درمان پذیر نباشند موجب مرگ بیمار مى شوند. از آن جایى كه بیمارى هاى سرطانى در نوع، رشد و پیشرفت در قسمت هاى مختلف بدن متفاوت هستند به همین دلیل راه هاى تشخیص و جلوگیرى از پیشرفت بیمارى كه احتمالاً با درمان صددرصد بتوان جان بیمار را از مرگ نجات داد متفاوت است.

 
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
 
www.seemorgh.com/health
 
منبع:world-news