مصرف زیاد آب یخ سبب می شود شكم از هم پاشیده شود به طوری كه در آن سوراخ‌هایی ایجاد می شود. از گذشته به صورت سنتی این باور.....

 
به گزارش بخش فارسی شبكه خبری " ورلد نیوز " (World-news.org/persian ) مردی 44 ساله‌ ساکن لندن بخاطر مصرف بیش از اندازه آب یخ جان باخت.
 
گویا وی دو و نیم گالون آب یخ(معادل ده لیتر) را در مدت هشت ساعت نوشیده بود تا دردهای ناشی از
 بیماری لثوی خود را كاهش بدهد.
 وقتی وی به مراكز پزشكی انتقال یافت تصور می شد مست باشد زیرا به لكنت زبان و مبتلا شده و تعادل مغزی خودراازدست داده بود كه اینها نشانه های مسمومیت ناشی از مصرف زیاد آب یخ بود. زیاده روی در مصرف آب یخ سبب شده بود توازن آب موجود در مغز این مرد انگلیسی به هم بخورد. به گفته دكتر مایكل بِیدن مصرف زیاد آب یخ سبب كاهش شدید پتاسیم موجود در بدن می شود. كاهش پتاسیم نیز به علت اینكه توازن الكترودی بدن را برهم می زند به بروز حملات قلبی منجر می‌ شود. به گفته متخصصان مصرف زیاد آب یخ سبب می شود شكم از هم پاشیده شود به طوری كه در آن سوراخ‌هایی ایجاد می شود. از گذشته به صورت سنتی این باور وجود داشته كه مصرف زیاد آب یخ زیان آور است نتایج تحقیقات مرگبار بودن آن را نیز اثبات كرده است.
چینیها در گذشته برای شكنجه متهمان از این شیوه قدیمی بهره می گرفتند بطوریكه آب یخ را به  مقادیر زیادی در درون حلق آنها می ریختند.
 
 گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com.health
منبع:world-news