افرادی که به طور مداوم و هر روز سیگار می کشند تا 18 برابر بیشتر از آنهایی که به ندرت سیگار می کشند دچار یماریهای روحی می شوند.



 
تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور مداوم و هر روز سیگار می کشند تا 18 برابر بیشتر از آنهایی که به ندرت سیگار می کشند دچار بیماریهای روحی می شوند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از گاردین، سیگار کشیدن به هر شکلی تهدیدی برای سلامت بدن به شمار می رود و کشیدن مداوم آن نیز به بهانه عادت و هر چیز دیگر تاثیرات روحی معکوس و ناخواسته ای در فرد برجای می گذارد.

 محققان انگلیسی در لندن تعداد 112 نفر دچار بیماریهای روانی را از نظر کشیدن سیگار مورد بررسی قرار دادند و نتیجه این بود که بیش از 75 نفر آنها سیگار زیادی می کشیدند.

اما مسئله قابل ملاحظه این بود که گروهی که قبلا یک بیماری و یا اختلال روحی و روانی داشتند 2 برابر بیشتر به دنبال سیگار رفته بودند و نهایتا با افزایش مصرف به همان بیماری یا بیماری دیگری با شدت بیشتر دچار شده بودند.

مشکل دیگر در اینگونه افراد این است که چنانچه هر روز سیگار بکشند در طولانی مدت دچار انواع بیماریهای مزمن و انواع سرطانها نیز خواهند شد و بیماریهای روحی ایشان به شدت سخت تر و تبدیل به افسردگی دائم می شود.
گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز