در تازه ترين گزارش ‌ها آمده است که از تجويز آنتی بيوتيکها برای بيمارانی که از بيماريهای جزئی مانند عفونت گوش، گلو درد،‌ سرماخوردگی ، عفونت....



توصیه های جدید پزشکی تجویز انتی بیوتیک را برای درمان سرفه، سرماخوردگی و عفونت گوش رد می‌کند.
به گزارش شماره امروز روزنامه دیلی تلگراف در اینترنت، کارشناسان علوم پزشکی براساس نتایج تحقیقات و بررسی های به عمل امده بار دیگر به پزشکان توصیه کردند که برای درمان بیماری های متداول مانند سرفه، سرماخوردگی و عفونت گوش از تجویز انتی بیوتیک ها خودداری کنند. انان می‌گویند مصرف انتی بیوتیک در بسیاری از موارد بی اثر است و نمی‌تواند کارساز باشد.
بنابر این گزارش پزشکان خانواده به طور معمول برای درمان عفونت های ریوی شایع مانند گلو درد، انتی بیوتیک تجویز می‌کنند که به نظر می‌رسد تا اندازه ای این تجویز اجباری است زیرا بسیاری از بیماران اگر برای درمان بیماریشان دارو تجویز نشود عصبانی می‌شوند.
موسسه ملی برای بهداشت و برتری کلینیکی در تازه ترین گزارش خود به پزشکان توصیه می‌کند که از تجویز انتی بیوتیکها برای بیمارانی که از بیماریهای جزئی مانند عفونت گوش، گلو درد،‌ سرماخوردگی ، عفونت سینوش و التهاب لوزه رنج می‌برند خودداری کنند. در عوض پزشکان به این نوع بیماران توصیه کنند که در منزل استراحت کنند و تنها مسکن ضد درد استفاده کنند.
سر لیام دونالدسون، یکی از متخصصان علوم پزشکی گفت استفاده نادرست از انتی بیوتیک ها موجب می‌شود دیگر این دارو در درمان عفونت های جدی که بدن به انها احتیاج دارد کارساز نباشد. درمان با انتی بیوتیک همچنین انسان را در برابر عفونتهایی مانند کلوستریدیوم که می‌تواند بویژه در سن بالا مرگبار باشد اسیب پذیر می‌کند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: www.iribnews.ir