ناخن جویدن در مورد شخصیت شما چه می گوید + روش درمان
 متاسفانه ناخن جویدن خیلی زود تبدیل به یک عادت جدی می شود. دانشمندان ناخن جویدن را به عنوان یک اختلال تکراری متمرکز بر بدن ( اختلال مرتبط با وسواس فکری ) می شناسند که معمولا به افراد کمک می کند تا با استرس و اضطراب خود کنار بیایند

علت و درمان ناخن جویدن


ناخن های دست معمولا با مشکلات زیادی روبرو هستند، به ژاکت گیر می کنند، لای در ماشین می مانند و در صورت مراقب نبودن می شکنند ولی بدترین حالت زمانی است که شروع به جویدن ناخن می کنید.

ناخن جویدن نه تنها ظاهر ناخوشایندی برای دست و ناخن ایجاد می کند بلکه می تواند منجر به مشکلات بهداشتی مانند عفونت و شکستن دندان شود.

متاسفانه ناخن جویدن خیلی زود تبدیل به یک عادت جدی می شود. دانشمندان ناخن جویدن را به عنوان یک اختلال تکراری متمرکز بر بدن ( اختلال مرتبط با وسواس فکری ) می شناسند که معمولا به افراد کمک می کند تا با استرس و اضطراب خود کنار بیایند.

حتما در کارتون ها دیده اید که هر کس دچار ترس می شود شروع به جویدن ناخن هایش می کند؟

گاز گفتن ناخن اغراق آمیز است ولی در عین حال یک مثال دقیق است.

ولی عادت ناخن جویدن شما می تواند چیزی بیشتر از استرس را در شخصیت شما نمایان نماید.

بر اسان مطالعه ای که در مجله رفتار درمانی و روانپزشکی تجربی منتشر شده ، ناخن جویدن می تواند نشانه ای باشد از این  که شما فردی کمال گرا هستید.

محققان با بررسی 48 شرکت کننده ای که نیمی از آن ها دچار اختلال تکراری متمرکز بر بدن بودند. نتایج نشان داد که این افراد دچار اختلال کمال گرایی سازمانی هستند یا به عبارتی دچار فعالیت بیش از حد، برنامه ریزی زیاد و سرخوردگی سریع می باشند.

ما بر این باوریم که افراد مبتلا به رفتارهای تکراری ممکن است کمال گرا باشند به این معنی که قادر نیستند وظایفشان را به شیوه معمولی انجام دهند. به همین دلیل قابلیت ناامدی، بی قراری و نارضایتی در آن ها بیشتر است.

به همین دلیل با جویدن ناخن ها با این احساسات منفی مقابله می کنند.


بیشتر بدانید : ناخن جویدن، یک عادت اضطرابی

بیشتر بدانید : ناخن جویدن در كودكان


چگونه جویدن ناخن را متوقف کنیم

ناخن جویدن مرد بزرگسال

از دیگران کمک بگیرید. اگر عادت جویدن ناخن از کودکی همراه شمایت بهترین توصیه این است که از یکی از نزدیکان بخواهید هر موقع خواستید سراغ این عادت بروید حواستان را به کاری دیگر پرت کند.

تنظیم یاد آور. باید یادآورهای کوتاهی تهیه کنید تا دلیل غلط بودن عادتتان را در طول روز چندین بار به شما گوشزد کند.

کوتاه کردن ناخن ها. با خودتان قرار بگذارید که به محض این که ناخنتان کمی بلند شد با ناخن گیر بگیریدشان.

جویدن آدامس. در آغاز ترک عادت احتمالا نیاز به یک جایگزین دارید. آدامس جویدن در طول روز دهانتان را پر کرده و به صورت اتوماتیک حواستان را از ناخن خوردن پرت می کندو

پیدا کردن روشی جدید برای مدیریت اضطراب . باید یاد بگیرید به طور موثر با اضطراب خود مقابله کنید. عوامل استرس زا را شناسایی کرده  با استفافده از تمرینات تنفس عمیق، یوگا و پیاده روی خودتان را آرام کنید.


بیشتر بدانید : ناخن جویدن نشانه بیمار بودن شماست؟

بیشتر بدانید : درمان ناخن جویدن با چند روش ساده و موثر


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ