قهوه
سرطان کبد، ششمین سرطان شایع در جهان است و شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان را نیز شامل می شود.
محققان علوم پزشکی در نشست انجمن بیماری های گوارشی آمریکا اعلام کردند مصرف قهوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد کمک می کند.
دکتر «کارلو لاوچیا» و همکارانش در بخش اپیدمیولوژی موسسه «تحقیقات  فارماکولوژی» در میلان ایتالیا می گویند بررسی آنان نشان می دهد سلامت انسان به طور جدی به سلامت کبد او وابسته است. محققان می گویند جلوگیری از ابتلا به سرطان با مصرف قهوه ، به خصوص به تاثیر بازدارنده قهوه در برابر ابتلا به دیابت مربوط می شود.

دانشمندان با مطالعه سه هزار و 153 نفر بین سال های 1996 تا 2012 به مطالعه ارتباط سرطان با مصرف قهوه پرداختند و دریافتند کسانی که قهوه مصرف می کنند کمتر از دیگران به سرطان کبد مبتلا می شوند.

سرطان کبد، ششمین سرطان شایع در جهان است و شایع ترین علت مرگ ناشی از  سرطان را نیز شامل می شود. هنگامی که سلول ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می دهند  این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت های سالم می شود و در نهایت، سرطان ایجاد خواهد شد.
شایعترین نوع سرطان کبد سرطان موسوم به «اچ سی سی» است که 90 درصد از همه سرطان های کبد را شامل می شود.

عفونت با ویروس های «هپاتیت بی و سی» همچنان عامل اصلی ابتلا به سرطان کبد محسوب می شود و دیگر مواردی که خطر ابتلا به سرطان کبد را بالا می برند عبارتند از مصرف الکل، دخانیات، چاقی و دیابت.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : واحد مرکزی خبر


مطالب پیشنهادی:
بهترین دوست کبد
این ماده غذایی محافظ کبد است
چگونه به سرطان کبد مبتلا می شویم؟
دشمن کبد را بشناسید
موثرترین راه درمان کبد چرب