درباره گوجه فرنگی سبز چه می دانید؟
ماده توماتیدین موجب تحریک رشد سلول های ماهیچه ای انسان می شود

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف گوجه فرنگی های سبز نه تنها موجب افزایش رشد و قدرت ماهیچه می شود بلکه مانع از بین رفتن ماهیچه ها بر اثر بیماری، جراحت و یا پیری می شود.

بیشتر بدانید : گوجه فرنگی، معجزه ای برای درمان کبد چرب

بیشتر بدانید : مصرف زیاد گوجه فرنگی چه عوارض و خطراتی دارد؟

"توماتیدین" ترکیبی که در گوجه فرنگی سبز یافت می شود نه تنها موجب افزایش رشد و قدرت عضلانی می شود بلکه از تحلیل رفتن عضلات بر اثر بیماری، جراحت یا افزایش سن محافظت می کند.

دکتر کریستوفر آدمز از دانشگاه آیووا در آمریکا گفت: آتروفی عضلانی یا تحلیل رفتن عضله، ناشی از بالا رفتن سن، آسیب، سرطان و نارسایی قلبی موجب تضعیف و خسته شدن افراد می شود در نتیجه افراد بیشتر زمین می خورند و شکستگی در بدن آنها ایجاد می شود. آتروفی عضلانی سالانه بیش از 50 میلیون آمریکایی را مبتلا می کند که 30 میلیون آنها بزرگسال هستند. آتروفی عضلانی مشکلات زیادی را برای بیمار و خانواده وی به وجود می آورد.

محققان با استفاده از سامانه های زیست شناسی و شیمی متوجه شدند که ماده توماتیدین موجب تحریک رشد سلول های ماهیچه ای انسان می شود.

محققان با انجام تحقیقی در رژیم غذایی موش های سالم گوجه فرنگی سبز قرار دادند سپس آنها متوجه شدند موش هایی که گوجه فرنگی سبز مصرف کردند عضلات بزرگتری پیدا می کنند و عضلات آنها قویتر می شود اما در عین حال وزن بدن این موش ها افزایش نمی یابد.

مصرف در حد اعتدال گوجه فرنگی سبز بی خطر است اما اکنون محققان در تلاش هستند ، دریابند چه تعداد گوجه فرنگی لازم است که روزانه یک شخص مصرف کند. با این حال هنوز محققان نمی دانند که مقدار دوز توماتیدینی که باید برای رشد و حفظ قدرت عضلات به انسان ها داده شود برای آنها بی خطر است یا خیر.


بیشتر بدانید : خاصیت ضد سرطانی گوجه فرنگی با مصرف آهن از بین می رود

بیشتر بدانید : 10 دلیل برای مصرف گوجه‌فرنگی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : ایرنا