میوه و سبزیجات نمی گذارد پوست تان زرد شود
میوه و سبزیجات دو دسته مهم از مواد غذایی هستند که باید در سبد غذایی روزانه تان قرار بگیرند. در این مقاله علت های مهمی را برای تان آورده ایم که نشان می دهد نباید میوه و سبزیجات را از سبد غذایی تان حذف کنید.

چرا باید میوه و سبزیجات در سبد غذایی روزانه مان باشد؟

خوردن میوه‌ها و سبزیجات در در بالاترین فهرست رژیم غذایی روزانه قرار دارد. فراموشی در مصرف این محصولات غذایی منجر به شش عارضه جانبی می‌شود:

با نخوردن میوه و سبزیجات احساس گرسنگی می کنید

فیبر و آب سرشار در میوه و سبزیجات به احساس سیری کمک می‌کند. در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی اینطور منتشر شده که توقف مصرف میوه و سبزیجات احساس مدام گرسنگی را در فرد ایجاد می‌کند.

 

زرد شدن پوست با نخوردن میوه و سبزیجات

مصرف میوه‌ها و سبزیجات منجر به روشن شدن و شادابی پوست می‌شود. در مقابل عدم مصرف این محصولات و عدم وجود کاروتنوئیدها منجر به زرد شدن پوست بدن می‌شود.

 

با نخوردن میوه و سبزیجات فشار خون تان بالا می رود

با توجه به مطالعات محققان در کالج امپریال لندن، عدم مصرف میوه و سبزی منجر به افزایش فشار خون می‌شود.

 

برای نداشتن احساس افسردگی میوه و سبزیجات را فراموش نکنید

یکی دیگر از عوارض عدم مصرف میوه و سبزی احساس خمودگی و بی حالی است.

 

میوه و سبزیجات حافظه تان را تقویت می کند

افراد مسن که به تعداد کافی از میوه و سبزی استفاده نمی‌کنند در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف هستند. پلی فنول ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی گیاهان خود عاملی برای افزایش سطح حافظه هستند.

 

کاهش امید به زندگی با فراموش کردن میوه و سبزیجات

اجتناب از مصرف میوه‌ها و سبزیجات منجر به پایان قریب الوقوع زندگی می‌شود و مجله پزشکی بریتانیا در بررسی‌های اخیر خود این نتیجه را منتشر کرده است.

 

 

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : salamaneh.com