چرا خوردن خرما در هنگام افطاری توصیه می شود؟
قطعا همه ما شنیده ایم که در هنگام افطار بهتر است خرما بخورید. اما چرا خوردن خرما در هنگام افطاری توصیه می شود؟

فواید خرما

خرما در ماه مبارک رمضان به میزان فراوانی مصرف می شود و همواره بر اهمیت خوردن چند خرما در اول افطار تأکید شده است. البته خرما باید در طول سال نیز خورده شود، تا فرد از فواید درمانی و پیشگیرانۀ آن برخوردار شود. خرما بهترین غذا هنگام افطاری است، زیرا روزه دار پس از ساعت ها تشنگی و گرسنگی با خوردن خرما می تواند کمبود شدید ویتامینها و مواد غذایی و کاهش قند خون خود را جبران کند.

خرما مملو از مواد مغذی و مفید است و به آسانی هضم و جذب می شود و قند و مواد معدنی بدن را فوراً تأمین می کند و شادابی را به روزه دار بازمی گرداند و خستگی را دور می کند. خرما به علت داشتن مقدار زیادی آهن، درمان کم خونی است و از خاصیت ضد سرطان برخوردار است. همچنین خرما به علت داشتن فسفر و کلسیم تقویت کنندۀ استخوان و دندان است و قدرت بینایی را به علت داشتن ویتامین آ افزایش می دهد و مانع ابتلای فرد به بیماری شب کوری می شود.

خرما عصب های شنوایی را تقویت می کند و آرامش بخش اعصاب نیز می باشد و درمان بیماری های کبد و یرقان محسوب می شود و مانع ترک خوردن لبها، خشکی پوست و شکسته شدن ناخن می شود.خرما برای درمان بیماری های معده و روده توصیه می شود و به علت داشتن فیبر و املاح کلسیم باعث بهبود کار روده و مانع ابتلای فرد به ترشی معده می شود.

خرما جزو معدود مواد غذایی است که باکتری و میکروب را به بدن منتقل نمی کند، و حتی تک سلولی های بیماری زای  آمیب ها و باکتری ها را می کُشد.


گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:شبکه العالم