تاثیر زنجبیل بر قاعدگی چیست؟
زنجبیل در بهبود علائم بسیاری از بیماری ها استفاده می شود، یکی از موارد مصرف زنجبیل در زمان قاعدگی است. اما زنجبیل چه تاثیری بر قاعدگی دارد؟ در این مقاله به تاثیر زنجبیل بر قاعدگی می پردازیم

آیا زنجبیل باعث تشدید قاعدگی می شود؟

زنجبیل یک ریشه گیاهی است که دارای تاریخچه طولانی در استفاده دارویی در آسیا، هند و خاورمیانه است. زنجبیل به عنوان یک ماده ضدالتهاب و ضد عفونی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند حالت تهوع و استفراغ را کاهش دهد. زنجبیل توسط برخی پزشکان به عنوان جایگزینی برای کاهش جریان شدید قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد و اثرات متعددی روی قاعدگی خانم ها دارد.

بیشتر بدانید : چه چیزهایی درد پریود را کم می کند؟

بیشتر بدانید : دوران پریودی چقدر طول می کشد؟

پروستاگلاندین ها Prostaglandins

پروستاگلاندین ها هورمون هایی هستند که در زمان قاعدگی آزاد می شوند و باعث منقبض شدن رحم شده و بافت ضخیمی که در دیواره رحیم ایجاد شده را خارج می کنند. این هورمون ها موجب گرفتگی های رحم می شوند. خانم هایی که پروستاگلاندین های PGE2 و  PGF2 بیشتری دارند، اغلب قاعدگی های سنگین تر و سخت تری دارند. پروستاگلاندین های PGE2 و  PGF2 باعث التهاب و گرفتگی رحم می شوند. این شرایط منوراژی menorrhagia (خونریزی های بسیار زیاد و طولانی مدت) نامیده می شود.


تاثیر زنجبیل بر قاعدگی

تاثیر زنجبیل بر قاعدگی چیست؟

زنجبیل ممکن است دارای اثرات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن و سایر داروهای ضدالتهابی باشد که اغلب برای گرفتگی های دوره قاعدگی و بهبود علائم منوراژی استفاده می شوند. ایبوپروفن و دیگر داروی ضد التهابی تولید پروستاگلاندین را مهار می کنند. زنجبیل مسیرهایی که به تولید پروستاگلاندین ختم می شوند را نیز مسدود می کند که گرفتگی و التهاب ناشی از منوراژی را کاهش می دهد.

همچنین زنجبیل به طور سنتی برای درمان تاخیر در قاعدگی استفاده می شود. در طب چین دوز زیاد زنجبیل، به میزان 5 گرم، برای شروع قاعدگی به تعویق افتاده استفاده می شود. این مقدار زنجبیل را بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید. برخی دانشمندان، از جمله جودیت بن هارلی Judith Benn Hurely ، اظهار نگرانی کرده اند که زنجبیل به مقدار زیاد منجر به سقط جنین می شود.


در زمان مصرف زنجبیل این ملاحظات را در نظر داشته باشید

تاثیر زنجبیل بر قاعدگی چیست؟

به نظر می رسد زنجبیل دارای خواصی شبیه به داروهای ضد التهاب است که می تواند جریان خون شدید را در قاعدگی سنگین کاهش دهد. با این حال زنجبیل مانند بسیاری گیاهان دیگر، دارای ویژگی رقیق کنندگی خون است که می تواند در افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند، خونریزی را شدیدتر کند، داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین. یا در خانم هایی که دارای اختلالات خونریزی هستند مصرف زنجبیل در قاعدگی ممکن است ایجاد مشکل کند. قبل از مصرف زنجبیل برای بهبود علائم قاعدگی ابتدا با پزشک مشورت کنید.


بیشتر بدانید :  خرافات در مورد پریود زنان در طول تاریخ

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خونریزی های زنانه: فوراً اقدام کنید !

اگر می خواهید بیشتر بدانید : نقش تغذیه در درمان قاعدگی دردناك

اگر می خواهید بیشتر بدانید : مصرف زنجبیل برای این افراد خطرناک است!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چای زنجبیل و خواص آن برای کاهش دردها!



تهیه و ترجمه: گروه تخصصی سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ