خواص کافور را بشاسید
کافور صمغ درخت کافور است که خواص درمانی دارد. اما اکثر مردم از خواص کافور مطلع نیستند. در این مقاله به بیان خواص کافور می پردازیم.

 کافور چه خواصی دارد؟

 کافور، ماده جامد مومی شکل شفاف یا سفید قابل اشتعال و صمغ درخت کافور است. قرن‌هاست که از کافور درطب سنتی آسیا استفاده می‌شود. کافور به دلیل خواص فراوانی که برای سلامت دارد، در بسیاری ازمحصولات مراقبت از سلامتی کاربرد دارد. در ادامه به مهم ترین خواص درمانی کافور اشاره می کنیم.


خواص کافور

1. کافور برای درمان آکنه

کافور برای درمان آکنه مفید است، آکنه‌های موجود روی پوست‌تان را پاک سازی کرده و جلوی التهاب‌های بعدی آکنه را می‌گیرد. بعد از شستن صورت، آن را خشک کرده و مقداری از ترکیب کرم یا روغن همراه کافور را روی آکنه بزنید. پنج دقیقه ماساژ دهید و بگذارید در طول شب بماند. صبح روز بعد، با آب ولرم و یک شوینده‌ ملایم صورت را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.


2. کافور برای درمان تبخال

خواص کافور را بشاسید

تبخال یا تاول تب، بسیار شایع و واگیردار است و باعث درد و ناراحتی زیادی می‌شود. عصاره‌ کافور، حالت خنک کنندگی دارد که به تسکین و درمان تبخال کمک می‌کند. دو تا سه قطره عصاره‌ کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر ترکیب کنید و با استفاده از پد ، آن را روی تبخال بزنید. این کار را روزی سه تا چهار بار انجام دهید.


3. کافور برای نابود کردن شپش سر

کافور همراه با روغن نارگیل، یک راه بسیار عالی برای رها شدن از شر شپش سر است. روغن نارگیل، شپش‌ها را خفه می‌کند و کافور هم به دلیل خاصیت ضد انگلی که دارد، آن ها را نابود می‌کند. یک قاشق غذاخوری کافور خرد شده را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به موها بمالید، به ویژه به پوست سر و ریشه‌ مو. یک کلاه دوش روی سر گذاشته و بگذارید در طول شب بماند. روز بعد با شامپو بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته و به مدت یک ماه انجام دهید.

-چند نکته: همیشه قبل از استفاده از کافور، آن را با روغن دیگری ترکیب کنید و سپس به پوست‌تان بزنید چون بسیار قوی بوده و اگر مستقیم به پوست بخورد ممکن است ایجاد حساسیت کند. دوز مناسب برای مصرف خوراکی کافور، ۱۲۵ تا ۳۷۵ میلی گرم در روز است. برای تعیین دوز مناسب خودتان با پزشک مشورت کنید.



گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com