دمنوش لاغری افسنطین + دیگر خواص افسنطین
 افسنطین گیاهی است که شاید بسیاری از شما آن را نشناسید. این گیاه دارای خواص دارویی زیادی است که در این مقاله به تمام خواص افسنطین اشاره می کنیم.

 خواص دمنوش افسنطین

افسنطین یا افسنتین wormwood با نام علمی Artemisia absinthium گیاهی علفی و پایا (با طول عمر بیش از 2 سال) به ارتفاع 80 تا 120 سانتی متر است که در زمین های خشک و شنزارها می‌روید؛ رنگ برگ‌های آن سبز مایل به سفید و گل های آن به شکل خوشه و به رنگ‌ قرمز و زرد است.


خواص افسنطین برای قلب و عروق

دمنوش افسنطین کم خونی را رفع و خون را تصفیه می‌کند و برای افرادی که غلبه سودا* دارند، مناسب است؛ دمنوش افسنتین رسوب رگ‌ها را نیز از بین می‌برد؛ مبتلایان به تصلب شرایین و افرادی که سکته مغزی کرده‌اند باید از این دمنوش استفاده کنند.دمنوش افسنتین برای تقویت قلب نیز موثر هست.

* سودا : سودا خلطی است، سیاه رنگ که معمولاً از تجمع، تهاجم، تکاثر، رسوب، سوختن یا متابولیسم سایر اخلاط دیگر خصوصاً صفرا در بدن تولید می شود. این خلط همچنین با خوردن غذاهایی که سودا زا است در کبد تولید می شود.


تاثیر دمنوش افسنطین بر دستگاه عصبی

دمنوش افسنطین در درمان بیماری‌های عصبی موثر است؛ اشخاصی که دچار بی‌خوابی، خواب‌های آشفته (کابوس) و عصبانیت هستند باید از این دمنوش استفاه کنند. دمنوش افسنطین حافظه را تقویت و سرگیجه را رفع می‌کند.


تاثیر دمنوش افسنطین بر غدد

دمنوش افسنطین کبد را تقویت و عوارض ناشی از نارسایی کبد را رفع می‌کند؛ این دمنوش در درمان یرقان نیز موثر هست.


تاثیر دمنوش افسنطین بر دستگاه تنفسی

دمنوش افسنطین برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو درد موثر است.


تاثیر دمنوش افسنطین بر دستگاه حرکتی

دمنوش لاغری افسنطین + دیگر خواص افسنطین

دمنوش افسنطین برای درمان بیماری واریس، رعشه و لقوه مفید است. افراد برای رفع دردهای عضلانی و دردهای روماتیسم مفصلی باید محل درد را با دمنوش غلیظ افسنطین کمپرس کنند.


تاثیر دمنوش افسنطین بردستگاه گوارش

دمنوش افسنطین سودا و بلغم زائد بدن را دفع و هضم غذا را آسان می‌کند. این دمنوش برای رفع یبوست‌های ناشی از ضعف دستگاه هاضمه نیز موثر هست. دمنوش افسنطین معده و روده را تقویت و اسهال‌های مزمن صفراوی را درمان می‌کند.این دمنوش کِرم‌های انگلی روده را نیز از بین می‌برد.


طرز تهیه دمنوش افسنطین

یک قاشق چای خوری برگ و گل خشک شده افسنطین را با 2 لیوان آب جوش در قوری بریزید و به مدت 10 دقیقه بر روی شعله غیر مستفیم قرار دهید سپس آن را صاف، با عسل مخلوط و میل کنید.دمنوش افسنطین را می‌توانید روزانه 2 لیوان و به مدت یک هفته مصرف کنید.


موارد منع مصرف دمنوش افسنطین

زنان باردار و شیرده باید از مصرف دمنوش افسنطین خودداری کنند همچنین استفاده از این دمنوش برای افرادی که زخم معده و روده دارند و نیز مبتلایان به افسردگی ممنوع است.



گردآوری: گروهه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir