مزایای سلامت روغن فلفل سیاه از درمان عفونت تا کاهش کلسترول
فلفل سیاه فقط یک ادویه برای خوش طعم کردن غذا نیست بلکه یک داروی گیاهی است که خواص روغن اسانس آن برای درمان بیماری ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص روغن فلفل سیاه برای سلامت ودرمان بیماری ها

فلفل سیاه می تواند مزایایی فراتر از بهبود عطر و طعم وعده های غذایی شما داشته باشد. این ماده غذایی به بهبود گوارش، افزایش جذب مواد مغذی، کاهش التهاب و بسیاری موارد دیگر کمک می کند.


 شاید با فوایدی که به آنها اشاره شد، آشنا بوده و بر همین اساس، از فلفل سیاه استفاده می کنید، اما آیا تاکنون درباره استفاده از روغن اساسی فلفل سیاه فکر کرده اید؟ این محصول فواید فوق العاده ای را ارائه می کند که برخی از آنها شاید از عهده فلفل سیاهی که در کابینت آشپزخانه خود دارید، خارج باشد.

بیشتر بدانید : فلفل قرمز بهتر است یا فلفل سیاه؟

بیشتر بدانید : فلفل سیاه را با چه غذاهایی و چقدر بخوریم؟


خواص روغن فلفل سیاه  : تسکین گرفتگی ها

فلفل سیاه یکی از بهترین روغن های اساسی برای تسکین کرامپ هاست. این محصول دارای اثری گرماییست که به آرامش ماهیچه ها کمک می کند. همچنین، روغن اساسی فلفل سیاه دارای خواص ضد التهاب و ضد انقباض است که اسپاسم ها و کرامپ های ماهیچه ای را تسکین می دهد.

روغن اساسی فلفل سیاه را با یک حامل، مانند روغن جوجوبا، ترکیب کرده و آن را روی ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته بمالید.


خواص روغن فلفل سیاه  : کاهش اضطراب

آیا تاکنون برای مقابله با اضطراب استفاده از روغن های اساسی را امتحان کرده اید؟ روغن اساسی فلفل سیاه یکی از بهترین گزینه ها در این زمینه محسوب می شود.

نتایج یک مطالعه نشان داد که روغن اساسی فلفل سیاه به تسکین علائم اضطراب بین افرادی سیگاری کمک می کند. همچنین، استفاده از این محصول در کاهش علائم آزاردهنده ترک سیگار نیز موثر بود.


خواص روغن فلفل سیاه : کاهش درد آرتریت

آیا درد ناشی از آرتریت زندگی شما را به یک کابوس تبدیل کرده است؟ نتایج یک مطالعه نشان داد افردای که به مدت چهار هفته از کرمی حاوی روغن های اساسی نعناع بیابانی، فلفل سیاه و اسطوخودوس استفاده کرده بودند، تسکین گردن درد خود را تجربه کرده اند.

شما می توانید تحمل درد خود را با مالش روغن اساسی فلفل سیاه (در ترکیب با یک روغن حامل) روی قسمت تحت تاثیر قرار گرفته افزایش دهید. این کار به تسکین درد از طریق بهبود گردش خون و گرم شدن محل تحت تاثیر قرار گرفته کمک می کند.


خواص روغن فلفل سیاه  : کاهش فشار خون

روغن سیاه دانه

روغن اساسی فلفل سیاه زمانی که به صورت خوراکی استفاده می شود می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فلفل سیاه حاوی ترکیبی به نام پیپرین (Piperine) است که پژوهش ها نشان داده اند می تواند فشار خون را کاهش دهد.

شما می توانید یک تا دو قطره روغن اساسی فلفل سیاه را به سبزی ها، سوپ ها، سالادها و غذاهای دیگر اضافه کنید.
درمان عفونت های باکتریایی

فلفل سیاه از خواص ضد باکتری قوی برخوردار است که می تواند به درمان عفونت های باکتریایی در روده بزرگ، دستگاه گوارش، و دهان کمک کند. همچنین، شما می توانید از آن به عنوان عامل پاک کننده برای از بین بردن آفت کش ها و باکتری های موجود روی محصولات خود استفاده کنید.
بهبود گوارش

آیا مشکلات گوارشی مانند اسهال، سوء هاضمه و نفخ برای شما مشکل ساز شده اند؟ پژوهش ها نشان داده اند که فلفل سیاه و روغن اساسی فلفل سیاه می توانند به بهبود گوارش کمک کنند.

افزون بر این، مطالعه ای با حضور سوژه های حیوانی نشان داد که پیپرین به بهبود ارسال سیگنال بین مغز و روده کمک می کند که در سندرم روده تحریک پذیر نقش دارد.


خواص روغن فلفل سیاه  : کاهش کلسترول

اگرچه پژوهش ها درباره آثار روغن اساسی فلفل سیاه بر سطوح کلسترول در انسان ها محدود هستند، نتایج مطالعات با حضور سوژه های حیوانی بسیار امیدوارکننده بوده اند. به عنوان مثال، تغذیه موش هایی که یک رژیم غذایی با محتوای چربی زیاد را دنبال می کردند با فلفل سیاه به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطوح کلسترول خوب (HDL) در آنها کمک کرد.


بیشتر بدانید : فلفل سیاه مصرف می کنید؟

بیشتر بدانید : هضم بهتر غذا با فلفل سیاه!!



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: asriran..ir