خواص آب گیلاس از عضله سازی تا بهبود خواب
آب گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد التهابی دارد که به بهبود سریعتر بدن و حفظ سلامت آن کمک می کند

خواص آب گیلاس

آب گيلاس مي‌تواند به طرق مختلف به حفظ سلامت بدن کمک کند که در ادامه به آنها اشاره مي‌شود.

بیشتر بدانید : آشنایی با خواص گیلاس

بیشتر بدانید : اب گیلاس درد زانو را کاهش می دهد


حفظ سلامت قلب با آب گیلاس

آب گيلاس سرشار از قدرتمندترين آنتي اکسيدان‌ها نظير کورستين است. اين آنتي اکسيدان مي‌تواند به پيشگيري از آسيب اکسايشي ناشي از راديکال‌هاي آزاد حاصل از کلسترول بد LDL کمک کند. از اينرو نوشيدن آب گيلاس بسيار براي سلامت قلب مفيد است.


تسريع بهبود ماهيچه‌ها با آب گیلاس

آب گيلاس داراي خواص آنتي اکسيداني و ضدالتهابي است که به کاهش حوادث ناشي از آسيب به ماهيچه‌ها در حين ورزش کمک مي‌کند و همچنين در درمان درد عضلاني تأثير دارد. از اينرو نوشيدن آب گيلاس با بهبود مقاومت، کاهش التهاب، و کاهش ميزان ليپيدهاي اکسيدشده امکان بهبود سريع دردهاي عضلاني را بعد از ورزش تسهيل مي‌نمايد.


مقابله با التهاب با آب گیلاس

آب گیلاس

مطالعات زيادي نشان داده اند که خواص آنتي اکسيداني آب گيلاس مي‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشي از پوکي استخوان کمک کند. بيماران مبتلا به پوکي استخوان در مورد ميزان مصرف اين نوشيدني با پزشک شأن مشورت نمايند.


کنترل ميزان قندخون با آب گیلاس

آب گيلاس حاوي ترکيبات آنتوسيانين است که بر ژن‌هاي کنترل کننده متابوليسم پروتئين‌ها، چربي‌ها و کربوهيدرات‌ها تأثير مي‌گذارد. همچنين به کاهش ميزان کلسترول و مقابله با چربي شکمي کمک مي‌کند. البته به خاطر داشته باشيد که اين نوشيدني نبايد حاوي مواد شيرين کننده و افزودني‌ها باشد چراکه به جاي کنترل انسولين و قندخون، موجب افزايش آنها مي‌شود.


تقويت سيستم ايمني با آب گیلاس

سيستم ايمني ضعيف موجب بروز مشکلات زيادي براي سلامت مي‌شود. اما آب گيلاس آنتي اکسيدان و آنتي ويروس قوي اي است. فلاوونوئيدها، نوعي آنتي اکسيدان موجود در آب گيلاس، به مقابله با عفونت کمک مي‌کنند. تحقيقات زيادي نشان داده اند که اين مواد شيميايي مي‌توانند تأثير قابل توجهي بر عملکرد سيستم ايمني داشته باشند.


خواب بهتر آب گیلاس

آب گيلاس منبع طبيعي خوب ملاتونين است؛ هورموني که به تنظيم الگوي خواب بدن کمک مي‌کند. از اينرو اين ملاتونين طبيعي موجود در آب گيلاس مي‌تواند به ترغيب خواب بهتر کمک کند.


بیشتر بدانید : عضله سازی و ریکاوری سریع تر بعد از ورزش با این خوراکی ها

بیشتر بدانید : تقویت مفاصل با این مواد خوراکی



گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.ir