انواع خواص روغن بادام شیرین
 روغن  های طبیعی خواص فراوانی دارد مثل روغن بادام شیرین که فواید گوناگون و مختلفی دارد

 انواع فواید روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یک روغن گیاهی به رنگ زرد کمرنگ و تقریبا بدون رایحه و با بافت سبک است که با فشردن میوه Prunus amygdalus var. dulcis بدست می آید.

روغن بادام به دلیل داشتن چندین زیبایی شناسی و خاصیت سلامتی، قرن ها شناخته شده است. این نرم کننده عالی است که از پوست محافظت و تغذیه می کند. علاوه براین  به رفع خارش، درد، خشکی و التهاب پوستی مانند اگزما کمک می کند. همچنین این روغن به دلیل داشتن اسید چرب های مهم و مفید، فوائد بسیاری برای آن در محافظت از قلب و سیستم ایمنی بدن گزارش شده است.

روغن بادام برای انواع پوست مخصوصا پوست های خشک مناسب است. روغن ارگانیک به دست آمده از آن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، امگا 9 یا اسید اولئیک (62-86 درصد) ، امگا 6 یا اسید لینولئیک (20-30درصد) و امگا 3 یا اسید لینولنیک ( 0.5 درصد) است.

در صد گرم مغز بادام شيرين خشك شده آب( 7/4 گرم )، انرژی( 598 كالری)، پروتئين( 6/18 گرم)، روغن های اشباع نشده (2/54 گرم)، نشاسته( 5/19 گرم)، كلسيم( 320 ميلی گرم)، فسفر( 500 ميلی گرم)، آهن( 7/4 ميلی گرم)، پتاسيم( 770 ميلی گرم)، ويتامين ب1(25/0 ميلی گرم)، ويتامين ب 2(9/0 ميلی گرم) و ويتامين ب 3( 5/3 ميلی گرم) يافت می شود.

 خواص و موارد مورد مصرف روغن بادام شیرین 

فشار خون و سطح کلسترول را تنظیم می کند. سیستم ایمنی و هضم را بهبود می بخشد. حافظه را تقویت کرده و سیستم عصبی را تقویت می کند. به گردش خون کمک می کند درد و فشار عضلانی را تسکین می دهد. خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. به حفظ سلامت روده بزرگ و روده و سلامت پوست و مو کمک می کند.

بیشتر بدانید : از روغن بادام شیرین برای زیبایی بیشتر استفاده کنید

بیشتر بدانید : بادام شیرین بهتر است یا بادام تلخ؟

بیشتر بدانید : خواص روغن بادام زمینی شگفت انگیز است, با آنها آشنا شوید


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:sinapress.ir