خواص آب نارگیل، از درمان پوگی استخوان تا منبع آنتی اکسیدان
 آب نارگیل یا شیر نارگیل یکی از مواد خوشمزه و مقوی است که خواص زیادی دارد، در این مطلب به برخی از مهم ترین خواص آن اشاره می شود

آب انارگیل چه خواص فوق العاده ای دارد؟

 نوشیدن آب نارگیل یک روش طبیعی برای هیدراته کردن و افزودن پتاسیم به رژیم های غذایی است.

بیشتر آمریکایی ها به اندازه کافی میوه، سبزیجات یا لبنیات نمی خورند و در نتیجه، به اندازه کافی پتاسیم دریافت نمی کنند. بنابراین آب نارگیل می تواند به پر کردن شکافهای غذایی آنها کمک کند.

البته این طور نیست که برای سلامتی یا هیدراتاسیون خود مجبور به بیرون رفتن و گرفتن آب نارگیل باشیم زیرا ما غذاها و آبهایی داریم که این کار را برای ما انجام می دهند.

نوشیدن آب نه تنها برای یک بدن و ذهن سالم خوب است بلکه لازم است. با نوشیدن مقدار بیشتری آب روده و پوست سالم تری خواهیم داشت، همچنین کاهش وزن و کنترل بهتر دیابت نیز با مصرف آب انجام می شود.

آب نارگیل می تواند پتاسیم بدن را تأمین کند، اما به همان میزان کالری بیشتری وارد بدن می کند، می توان یک موز کوچک میل کرد و حتی پتاسیم بیشتری به همراه سایر مواد مغذی موجود در آب نارگیل دریافت کرد.

روشهای دیگری نیز برای دریافت پتاسیم در رژیم غذایی وجود دارد که از نوشیدن آب نارگیل ارزانتر و کارآمدتر است.

و اگر به دنبال آبرسانی هستید، نوشیدن آب بیشتر، بهتر از نوشیدن آب نارگیل است.

کسانی که کمتر از یک ساعت کار می کنند و زیاد عرق نمی کنند، لازم نیست برای هیدراته کردن بدن یک نوشیدنی شیرین بنوشند، نوشیدن آب ساده کافی است.

از سوی دیگر، اگر شخص بسیار فعالی هستید و قادر به دریافت کالری هستید، می توانید آب نارگیل را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید.

از طرف دیگر اطمینان حاصل کنید که آب نارگیل خالص است. بسیاری از مارک های آب نارگیل قند را به نوشیدنی های خود اضافه می کنند و از خواص طبیعی آب میوه می کاهند.

در حالی که مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی سرشار از پلی فنول های گیاهی می توانند در برابر ابتلا به سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، دیابت، پوکی استخوان و بیماری های عصبی محافظت کننده باشند ، اما بهتر است که آن پلی فنول ها را از میوه هایی مانند انگور، سیب، گلابی، گیلاس و انواع توت ها تهیه کنید. چرا که با مصرف این میوه ها کالری اضافی مصرف نمی شود.

درست مانند پتاسیم، بهتر است این آنتی اکسیدان از میوه تهیه شود تا آب میوه هایی که قند دارند.


بیشتر بدانید : فواید روغن نارگیل برای پوست و مو+ استفاده های عجیب روغن نارگیل

بیشتر بدانید : روغن نارگیل و خواص ضد آفتابی آن

بیشتر بدانید : روغن نارگیل دهانشویه ای طبیعی

بیشتر بدانید : خواص شیر نارگیل و تاثیر آن بر درمان سنگ کلیه


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com