4 خاصیت بی نظیر سیر، از پیشگیری از سرطان تا ورزش راحت تر
سیر یکی از مواد غذایی با خواص فراوان است که در این مطلب به چند خاصیت مهم آن اشاره می شود

خواص بی نظیر سیر

یک حبه سیر خام تقریباً ۱۴ کالری، ۰.۵۷ گرم پروتئین و حدود سه گرم کربوهیدرات دارد. اگرچه یک حبه سیر خام بسیار کوچک است، اما در واقع مقدار قابل توجهی از ویتامین ها و مواد مغذی زیر را دارد:

  • ویتامین C ،2.81 میلی گرم
  • سلنیوم (۱.۲۸ میکروگرم)
  • منگنز (۰.۱۵ میلی گرم)
  • آهن (۰.۱۵ میلی گرم)

یک حبه سیر دارای یک ماده مغذی متراکم است، اما اندازه کوچک سیر بدان معنی است که مقدار زیادی مواد مغذی را از یک حبه سیر دریافت نمی کنیم. نباید مقدار زیادی سیر به رژیم غذایی خود اضافه کنید چرا که خوردن بیش از آن ممکن است باعث ناراحتی معده، اسهال، نفخ یا بوی بد دهان شود.

بیشتر بدانید : چه کسانی نباید سیر بخورند؟

بیشتر بدانید : اگر روزانه یک حبه سیر بخورید این اتفاقات خوب در بدن شما می افتد

۱-سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند

پیازهای خوش طعم انتهای گیاه سیر نیز غنی از ترکیبات مغذی به نام آلیسین و آلییناز هستند. در حقیقت، وجود آلیسین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

یک بررسی ۲۰۱۵ از مجله ایمونولوژی نشان داد که سیر با تحریک سلول های ایمنی مانند ماکروفاژها، لنفوسیت ها و سلول های کشنده طبیعی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سیر همچنین ممکن است به دلیل ضد میکروبی و آنتی بیوتیک گیاه باعث جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا شود

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

۲-سیر خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد

سیر همچنین منبع خوبی از مواد شیمیایی است که در محافظت از آسیب سلول کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان های خاص را کاهش می دهد.

مواد شیمیایی ترکیباتی در سبزیجات و میوه ها هستند که با کاهش خطر بیماری مزمن مرتبط هستند. برخی شواهد نشان می دهد که مصرف مواد شیمیایی از طریق سیر می تواند اثرات ضد سرطان زا داشته و خطر بالقوه کمتری برای سرطان معده و روده بزرگ داشته باشد.

۳-سیر سلامت قلب را بهبود می بخشد

مطالعه ای در سال ۲۰۱۹ که در پزشکی تجربی و درمانی منتشر شد نشان داد که مصرف سیر به مدت دو ماه می تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی در افراد مبتلا به فشار خون شود.

به نظر می رسد سیر منجر به محافظت کلی از قلب می شود. سیر می تواند چربی خون را کاهش دهد، این به معنای کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر ایجاد پلاک در سیستم قلبی عروقی است.

مقدار سیر مورد نیاز برای دستیابی به این اثرات سالم قلب در افراد متفاوت است.

۴-سیر اجازه می دهد مدت بیشتری ورزش کنید

از نظر تاریخی، ورزشکاران یونان باستان قبل از یک رویداد سیر می خوردند تا عملکرد خود را بهبود بخشند. دلیل آن این است که سیر نیتریک اکسید آزاد می کند، ترکیبی که باعث شل شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. این ترکیب غالباً هنگام دویدن آزاد می شود تا اکسیژن بیشتری به عضلات در حال کار برساند.

بیشتر بدانید : خواص شگفت انگیز سیر خام

بیشتر بدانید : معجزه قرص سیر

بیشتر بدانید : فواید سیر برای کودکان

بیشتر بدانید : روغن سیر را می شناسید؟ + خواص روغن سیر

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: fa.shafaqna.com