فواید گوناگون نشاسته ذرت
نشاسته ذرت جدا از آشپزی خواص درمانی زیادی برای آفتاب سوختگی ، چربی موی سر و... دارد

نشاسته ذرت و خواص آن

معمولا وقتی می خواهید سس ها و پودینگ ها را غلیظ کنید یا گوشت را برای مهمانی سرخ کنید ، به سراغ جعبه نشاسته ذرت می‌روید اما این نشاسته که از ذرت آسیاب شده تهیه شده است، مصارفی فراتر از آشپزخانه دارد. در ادامه به بررسی فواید دیگر نشاسته ذرت می‌پردازیم.

درمانی برای آفتاب‌سوختگی

لکه های آفتاب سوختگی را  می توان با استفاده از نشاسته ذرت درمان کرد.به این ترتیب که  نشاسته ذرت را به شکل خمیر سبک درآورید و روی محل آفتاب سوختگی بگذارید . همچنین می‌توانید قبل از خوابیدن ، بین ملافه های خود نشاسته ذرت بپاشید و آن را در جای آفتاب سوختگی بگذارید.

کمکی برای درمان نیش حشرات

خمیر نشاسته می‌تواند جای  نیش حشرات را بهبود بخشد. حدود سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با یک قاشق غذاخوری آب سرد مخلوط کنید و آن را به آرامی در محل مدنظر بمالید و بگذارید تا خشک شود. حتی می توانید آن را به مدت یک شب روی محل نیش زدگی بگذارید تا جادوی کار را بیشتر ببینید.

شامپویی مناسب برای موهای چرب

نشاسته ذرت در جذب روغن بسیار عالی است ،اگر موهای چربی دارید استفاده از نشاسته ذرت  یک راه حل مناسب برای از بین بردن چربی سر است . دو قسمت نشاسته ذرت را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط کنید. مخلوط را نزدیک ریشه های مو بمالید.

تاول‌ها را از بین ببرید

برای این که پای شما تاول نزند باید پاها را خشک نگه دارید اگر بدون جوراب کفش می‌پوشید احتمال تاول زدن پای شما وجود دارد.برای خشک نگه‌داشتن پاها و تاول نزدن  آن ها می‌توانید از جادوی نشاسته ذرت استفاده کنید.

دئودورانت طبیعی

 شما هم برای جلوگیری از تعریق زیاد از دئودورانت استفاده می‌کنید؟ اگر می‌خواهید از مواد شیمیایی استفاده نکنید مقادیر مساوی نشاسته ذرت و جوش شیرین را در کف دست خود مخلوط کنید و با یک برس آرایشی بزرگ آن را به زیر بغل خود بمالید و دیگر عرق نکنید.

بیشتر بدانید : خواص پاپ کورن : منبع آنتی اکسیدان و آهن پاپ کورن بیشتر بخورید

بیشتر بدانید : فوایدی از ذرت بو داده

بیشتر بدانید : به کمک ذرت پوست وموی سالمی داشته باشید

بیشتر بدانید : بلال سالم تر است یا ذرت مکزیکی؟

ردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com