با خواص تخم ریحان آشنا شوید
تخم ریحان یک دانه طبیعی است که خواص زیادی برای سلامت افراد دارد مانند حفظ سلامت قلب،کاهش استرس و...

خواص تخم ریحان را می دانید؟

خواص تخم ریحان برای بدن انسان بسیار زیاد است و می توان گفت که یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در شربت های گوناگون است. در ادامه خواص شگفت انگیز تخم ریحان را به شما معرفی کنیم.

پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان

تخم ریحان، مانند گیاه ریحان، دارای آنتی اکسیدان های فراوان است. آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارد و برای بدن انسان بسیار ضروری است.

حفظ سلامت قلب

 یکی از مواد معدنی بسیار مهم که می توان آن را در تخم ریحان یافت، منیزیم است. منیزیم، برای عملکرد صحیح و مناسب ماهیچه قلب ضروری است.

کاهش استرس

یکی دیگر از خواص بسیار مهم تخم ریحان، از بین بردن استرس است. استرس، یک پاسخ عصبی یا هورمونی است که به شرایط تنش و حساس داده می شود.

کمک به درمان التهاب

یکی از خواص تخم ریحان، کاهش میزان التهاب در بخش های مختلف بدن و درمان آن است. التهاب، یک پاسخ دفاعی در مقابل ورود باکتری ها و عوامل بیماری زا به بدن است. هنگامی که بخشی از بدن دچار زخم های به نسبت عمیق می شود، ممکن است میزان التهاب در آن بخش افزایش پیدا کند.

پیشگیری از بروز افسردگی

یکی از موادی که مصرف آن برای پیشگیری و درمان افسردگی بسیار توصیه می شود، تخم ریحان است. موادی که در تخم ریحان وجود دارد، می تواند استرس و افسردگی را از بین ببرد و باعث ایجاد حس آرامش شود.

بیشتر بدانید : سالم ترین دانه های روی کره زمین را بشناسید و هر روز بخورید

بیشتر بدانید :  سیاه دانه | خواص سیاه دانه دوای هر دردی ست جز مرگ!

بیشتر بدانید :  فواید دانه کتان

بیشتر بدانید :  8 دلیل برای اضافه کردن دانه چیا به رژیم غذاییتان

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com