پزشكان در طب قدیم، از آب كرفس برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌كردند.آب کرفس دارای ویتامین ها و خواص بسیاری است ،آیا از این خواص اطلاعی دارید ؟

 

* پایین آوردن فشارخون، آسان‌كننده هضم، مقابله با سرطان و... از جمله خواص آب كرفس است.

* برگ‌های این گیاه، دارای ویتامین A فراوانی است و ساقه‌های آن سرشار از ویتامین‌های B1,B2,B6 و C و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیك، كلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.

برخی از خواص آب كرفس: 
* با سرطان مقابله می‌كند: طبق یافته‌های محققان در دانشگاه نیوجرسی، كرفس دارای تركیباتی است كه از پخش سلول‌های سرطانی پیشگیری و دارای تركیبی به نام استیلنیكس است كه رشد سلول‌های تومور را متوقف می‌كند . 
 
* سطح كلسترول را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان داده‌اند كه وجود تركیب شیمیایی در كرفس، به نام "بوتیل فتالید" باعث كاهش سطح  كلسترول بد و زیانبارخون می‌شود.
 
* به هضم غذا كمك می‌كند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می‌شود كه به اجابت مزاج كمك می‌كند و به این ترتیب از آب كرفس می‌توان به عنوان یك ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده كرد.
 
* ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم كننده‌های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار كمك می‌كنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌كنند.
ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز را كاهش می‌دهد.
 
فشارخون را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت یك هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.
 
رفع بی‌خوابی می‌كند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.
به كاهش وزن كمك می‌كند: با مصرف روزانه آب كرفس، ولع خوردن شیرینی‌جات، از بین می‌رود.
از ایجاد سنگ جلوگیری می‌كند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ كلیه و سنگ‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. آب كرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ها در بدن می‌شود.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
خواص کرفس
خواص درمانی کرفس
کرفس بخورید!!
سودمندی برگ كرفس در درمان اسهال
سلطان سبزی ها را می شناسید؟