کاهش کلسترول بد با خوردن بادام
بادام شما را در کاهش کلسترول بد کمک می کند. در این مطلب به شرح کار بادام جهت کاهش کلسترول بد می پردازیم.

کلسترول خوب را با خوردن بادام افزایش دهید

بهبود عملکرد قلب شما فقط با جایگزین کردن این میان وعده، کار بسیار ساده ای است، بر اساس تحقیق جدید که در مجله تغذیه (Nutrition) منتشر شد، به جای خوردن میان وعده های پر از کربوهیدرات، یک مشت بادام بخورید تا به بالا بردن سطح HDL یا کلسترول خوب خون تان کمک کنید.
 
در این مطالعه، محققان 49 نفر با LDL بالا یا کلسترول بد خون را انتخاب کرده و دو آزمایش کاملا جداگانه و شش هفته ای تغذیه ای رویشان انجام دادند. در آزمایش اول هر روز یک مافین موز می خوردند. در آزمایش دوم به جای آن هر روز 1.5 اونس (42 گرم) بادام می جویدند که تقریبا کالری مشابه مافین داشت. به جز این دو میان وعده سایر موارد رژیم غذایی هر دو گروه یکسان بود.

بعد از هر دو آزمایش، محققان متوجه یک تغییر قابل توجه در مورد کلسترول خوب شرکت کنندگان شدند، خوردن بادام به جای مافین، ذرات HDL آلفای آن ها را به میزان 19 درصد افزایش داده بود (مرحله رشد کامل که ذرات بزرگ تر شده و می توانند کارشان را بهتر انجام دهند) و با بهبود عملکردی 6 درصدی مواجه بودند. اهمیت این موضوع در این است که سطح بالای HDL می تواند شما را از بیماری های قلبی محافظت نماید.

در واقع تحقیقات قبلی نشان داده بود که، سطح alpha-HDL به طور کلی بهتر از سطح HDL در پیشگیری از مشکلات قلبی عمل می کند. داشتن ذرات بزرگتر کلسترول HDL به جای ذرات کوچک تر نشان دهنده موفقیت بیشتر خارج کردن کلسترول از بدن (که باعث بزرگ تر شدن آن ها می شود) و انتقال شان به کبد برای خروج از بدن است.

این بدان معناست که احتمال کمتری دارد که به دیواره رگ های خونی بچسبند و منجر به ایجاد پلاک هایی شوند که به طور بالقوه باعث تنگ شدن عروق خونی و ایجاد انسداد شده و احتمال خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

کاهش کلسترول بد با خوردن بادام

یک نکته مهم: نویسندگان مطالعه افشا کرده اند که در تحقیقات خود از کمک مالی هیئت بازرگانی بادام کالیفرنیا استفاده کرده اندکه قطعا علاقه زیادی به مزایای بادام دارند. با این حال، این مطالعه توسط منابع بی طرف مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.

به علاوه این اولین بار نیست که آجیل ها را به سلامت قلب مرتبط کرده اند، مطالعه ای که اوایل همین امسال انجام شده بود، مصرف بادام هندی را با کاهش سطح کلی کلسترول و کلسترول LDL مرتبط کرده بود.

همانطور که قبلا هم گفتیم، آجیل مزایای زیادی برای سلامت شما دارد، پس نترسید و هر روز یک مشت آجیل میل کنید. فقط تند تند و یکجا آنها را پوس نکنید، تحقیقات نشان داده است که، 1.5 اونس از بادام، 253 کالری دارد، پس پیش از خوردن آن اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی از آن را میل می کنید.


بیشتر بدانید : بادام سرد است یا گرم ؟ + طرز تهیه حلوای بادام

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کلسترول خوب را افزایش دهید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 توصیه ساده اما مهم برای كاهش كلسترول بد


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ