درمان پوکی استخوان و خستگی زودرس با معجون شیر و پودر سنجد
 معجون شير و پودر سنجد يکي از پرخاصيت ترين نوشيدني هاي طب سنتي است که حاوي منيزم و کلسيم بالاست

خواص معجون شير و پودر سنجد براي درمان پوکي استخوان و خستگي زودرس

محمد باقر مينايي متخصص طب سنتي درباره فوايد مصرف ترکيب شير و پودر سنجد، اظهار کرد: ترکيب شير و پودر سنجد يکي از پرخاصيت‌ترين نوشيدني‌هاي ارائه شده در طب سنتي است که مي‌تواند به جذب املاح معدني و مواد مغذي مثل منيزيم و کلسيم کمک کند.

ترکيب پودر سنجد وشير مي‌تواند از بروز بيماري‌هايي مثل پوکي استخوان جلوگيري کند و به طو کلي قواي استخواني را بهبود بخشد؛ همچنين از بروز خستگي‌هاي زودهنگام پيشگيري مي‌کندزيرا اغلب خستگي‌هاي زودهنگام به دليل کمبود منيزيم و کلسيم ايجاد مي‌شود که با مصرف اين ترکيب، خستگي رفع مي‌شود و شادابي و انرژي به بدن بازمي‌گردد.

بهتر است سنجد استفاده شده در اين ترکيب  توسط خودتان پوست کنده و مغز آن آسياب شود تا از کيفيت پودر سنجد تهيه شده اطمينان داشته باشيد؛ در هنگام تهيه سنجد هم به کيفيت آن دقت کنيد تا محصول نهايي اثر بخشي لازم را داشته باشد.


بيشتر بدانيد : اين 'س' هفت سين را بيشتر بشناسيد

بيشتر بدانيد : خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

شيوه صحيح ترکيب پودر سنجد و شير

شیر و عسل

 طرز تهيه پودر سنجد و شير
يک قاشق غذا‌خوري پودر را در يک ليوان شير، بريزيد و با يک قاشق غذاخوري عسل آن را شيرين کنيد و روزانه يک وعده از آن را با غذا يا ميان‌وعده ميل کنيد.

با 14 روز خوردن اين معجون ساده، معجزه آن را مشاهده کنيد؛ 70 يا 72 روز مصرف آن، مکمل درماني بسيار مناسبي براي مبارزه با پوکي استخوان و آلزايمر است.

توجه داشته باشيد که برخي افراد شير گرم و برخي افراد شير سرد را براي استفاده از اين ترکيب ترجيح مي‌دهند، پس مي‌توانيد مطابق مزاجتان از شير با دماي مناسب استفاده کنيد.

مصرف اين ترکيب براي جوانان محدوديتي ندارد اما ممکن است افراد ميانسال و مسن را با اختلالات گوارشي مثل يبوست مواجه کند؛ اگرچه شير گرم خاصيت مسهل بودن دارد اما مصرف اين ترکيب گاهي افراد با سن بالاتر را با مشکل مواجه مي‌کند.

افراد ميانسال مي‌توانند با مصرف همزمان سير و سنجد با مرباي بالنگ، مرباي به، مرباي گل و عسل از عوارض گوارشي اين ترکيب جلوگيري کنند و از خواص آن بهره برند.

اين متخصص طب سنتي تشريح کرد: ترکيب پودر سنجد و شير به دليل املاح معدني سرشاري که دارد سطوح مفصلي را روان  و از بروز آرتروز و عوارض ناشي از آن جلوگيري مي‌کند.


بيشتر بدانيد : پودر سنجد واقعا براي پوکي استخوان مفيد است؟

بيشتر بدانيد : سودمندي سنجد براي درمان آرتروز



گردآوري:گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir