کاهش بیماری های کبدی با خوردن قهوه
محققان می گویند با نوشیدن منظم قهوه می توانید بیماری های کبدی را به میزان چشم گیری از خود دور کنید

برای کاهش بیماری‌های کبدی قهوه بنوشید

پژوهشگران دریافتند که با خوردن قهوه می توان مشکلات و بیماری های کبدی را کاهش داده و از آن به عنوان یک درمان پیشگیرانه بالقوه جهت جلوگیری از بیماری مزمن کبدی استفاده کرد.

 با آگاهی از ساختار کارکرد طبیعی کبد می ‌توان بیماری‌ های کبد را درک کرده و نسبت به بر طرف کردن عوامل و درمان آن اقدام نمود. به نظر می رسد افرادی که هر نوع قهوه ای را می نوشند کمتر به بیماری مزمن کبد، بیماری کبد چرب یا مرگ بر اثر بیماری های کبد دچار می شوند.

به اعتقاد محققان نوشیدن هر نوع قهوه اعم از کافئین دار یا بدون کافئین، قهوه فوری یا آسیاب شده، با کاهش احتمال بیماری کبد و مشکلات کبدی مرتبط است. طبق یک مطالعه، نوشیدن سه یا چهار فنجان قهوه باعث بهبود سلامت کبد و کاهش خطر ابتلا به بیماری طولانی مدت کبدی و مرگ در مقایسه با افرادی که قهوه نمی ‌نوشند، می‌ شود.

محققان یک پژوه پژوهشی، داده های بیوبانک بریتانیا را روی نیم میلیون نفر تجزیه و تحلیل کرده و برای تقریباً ۱۱ سال مورد پیگیری قرار دادند تا ببینند آیا هیچ یک از شرکت کنندگان به بیماری کبدی یا مشکلات کبدی مرتبط مبتلا شده اند یا خیر.

نتایج نشان می دهد، افرادی که قهوه می‌ نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی‌ نوشند ۲۱ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد مزمن، ۲۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب و ۴۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کبدی قرار داشتند. جالب این است کسانی که قهوه آسیاب شده (از جمله اسپرسو) مصرف می کردند، بیشترین تأثیر را به دست آوردند.

قهوه آسیاب شده سرشار از کافستول و کاهوئول است که اثر محافظتی روی کبد دارند. قهوه فوری حاوی سطوح پایینی از این دو ماده است، با این حال، کاهش خطر در مصرف کنندگان قهوه فوری نیز تا حدی دیده می شود که نشان می دهد که علاوه بر کافستول و کاهوئول، سایر مواد موجود در قهوه دارای اثرات مفیدی هستند.

دکتر الیور کندی (Oliver Kennedy) از محققان این تیم پژوهشی توضیح می دهد که قهوه به طور گسترده ای در دسترس است و داده ها نشان می دهد مصرف قهوه می تواند یک درمان پیشگیرانه بالقوه برای بیماری مزمن کبدی محسوب شود. به نظر می رسد این موضوع برای کشورهای کم درآمد که دسترسی به مراقب های بهداشتی در آنها سخت است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. 

بیشتر بدانید : چه کسانی قهوه بخورند و چه کسانی نخورند!

بیشتر بدانید : خوردن روزی چند فنجان قهوه مجاز است؟

بیشتر بدانید : قهوه را با این خوراکی ها بخورید تا موثرتر باشد

بیشتر بدانید :  هر روز قهوه بنوشید

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: sinapress.ir