هر روز قهوه بنوشید
اگر قهوه دوست ندارید، این مطلب را بخوانید

تحقیقات انجمن سرطان امریکا نشان می دهد که بین مصرف قهوه کافئین دار و کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان دهان و گلو ارتباط معنی داری وجود دارد. محققان معتقدند خطر مرگ ناشی از این سرطان کشنده، در افرادی که بیش از 4 فنجان قهوه در روز می نوشند، یک دوم افرادی است که گاه گاهی قهوه می نوشند و یا اصلا از این نوشیدنی استفاده نمی کنند.

بیشتر بدانید : چه کسانی قهوه بخورند و چه کسانی نخورند!

مطالعات اپیدمیولوژی قبلی نشان داده بودند که قهوه خطر ابتلا به سرطان های دهان و گلو را کاهش می دهد. در این مطالعات که از سال 1982 آغاز شده بود، ارتباط بین مصرف قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین و همچنین چای، با سرطان های کشنده دهان و گلو مورد بررسی قرار گرفت. 

از میان 968432 مرد و زن سالم، 868 مورد مرگ ناشی از سرطان دهان و گلو در طی مدت مطالعه گزارش شد. محققان دریافتند که مصرف بیش از 4 فنجان قهوه کافئین دار در روز، موجب 49 درصد کاهش در خطر مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو می شود.

قهوه یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان به شمار می رود و حاوی آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها و بسیاری از ترکیبات فعال است که از ابتلا و پیشرفت سرطان های مختلف پیشگیری می کند.

سرطان دهان و گلو جزو 10 سرطان شایع در جهان هستند. این تحقیق نشان داد که مصرف قهوه کافئین دار خطر ابتلا، گسترش و مرگ ناشی از سرطان های دهان و گلو را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.

بیشتر بدانید : کافئین چه تاثیری بر بدن می گذارد و چه افرادی نبایدکافئین مصرف کنند

 بیشتر بدانید : فواید قهوه تلخ برای سلامتی و همچنین لاغری

بیشتر بدانید : مهم ترین علت بروز توده ها و کیست های دهان چیست؟

بیشتر بدانید : این نوشیدنی سرطان دهان را مغلوب می کند

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ