غذاهای زیادی وجود دارد که میتواند ریسک مبتلا شدن به سرطان سینه را کاهش دهد و بسیاری از غذاها ابتلا به آن را بیشتر میکنند که در ذیل به آن اشاره خواهد شد :


خوراکیهای مفید
  
1 - ماهیها : ماهی های چرب مثل قزل آلا، ساردین و شاه ماهی از نظر اسیدهای چرب امگا 3 غنی هستند و یک چربی سالم که دارای خواص ضد سرطان میباشد که دو یا سه بار در هفته میتوانید از آن استفاده کنید.
 
2 - سبزیجات : انواع گل کلم و کاهو دشمنان قوی سرطان هستند و آنزیمهای طبیعی بدن را به جریان می اندازند. اگر قصد مصرف آنها را داشتید آنها را نپخته یا بخار پز بخورید.
 
3 - توت ها : هر چه پررنگ تر باشند بهت است، این میوه ها دارای آنتی اکسیدانهای غذایی هستند که سلولها را از آسیب حفظ میکنند.
توت فرنگی و تمشک ها محتوی اسیدهایی هستند که در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده شده است که بدن را بر ضد سرطان سینه حمایت میکنند.هر کجا و به هر مقدار که توانستید از این مواد غذایی استفاده نمایید.

4 - حبوبات : منابع کم چربی از فیبر مثل کین وا (نوعی غله محصول کشور پرو) و ذرت بی چربی و غلاتی مثل انواع سبوس و فیبر  سطح هورمون جنسی زنانه (استروژن) و انسولین شما را منظم میکند.هر روز 25 گرم از حبوبات را مصرف کنید.
 
حال در خوردن چه چیزهایی باید محتاط باشیم :
1 - گوشت قرمز : شما مجبور نیستید از خوردن گاهگاهی گوشت سرخ شده یا کباب صرف نظر کنید، اما خوردن بیش از 1/5 وعده گوشت قرمز در هر روز میتواند شانس ابتلا به سرطان سینه را دو برابر کند. خوردن آنرا به سه وعده از تکه های کوچک گوشت به یک بار در هفته یا کمتر محدود کنید.

2 - الکل : نوشیدن الکل ریسک ابتلا به سرطان سینه را 20 درصد افزایش میدهد و باعث افزایش یافتن سطح هورمون جنسی زنانه میشود.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : parsitb.com
 
مطالب پیشنهادی :
6توصیه مفید علیه سرطان سینه
نشانه های سرطان سینه چیست؟
معاینه صحیح سینه برای پیشگیری از سرطان
تأثیر تغذیه بر سرطان سینه
کاهش ابتلا به سرطان سینه با روغن زیتون