جرم کتری و سماور را چگونه از بین ببریم؟
جرم درون کتری و سماور همیشه یکی از معضلات تمام خانم های خانه دار است. اما برای از بین بردن این جرم ها و جلوگیری از تشکیل آنها راه و روش های خانگی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید

روش های خانگی برای از بین بردن جرم کتری و سماور

سماور و کتری جزء آن دسته از وسایل پر استفاده در آشپزخانه هستند پس باید هم در تمیز کردن آنها و هم نگهداری شان همت کنیم. روش هایی برای از بین بردن جرم آهکی سماور و کتری وجود دارد :

بیشتر بدانید : رسوب زدایی كتري و سماور

روش اول برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید. خواهید دید که جرم‌ها از دیواره کنده خواهد شد.

روش دوم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

راهی دیگر برای از بین بردن جرم آهکی این است که چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید سپس داخل آن را با آب سرد پر نمایید. آب و جرم‌های جدا شده را خالی کرده و داخل آن را بشویید.

روش سوم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

كتری را داغ كنید و ناگهان مقداری آب یخ درون آن بریزید ( برای این منظور نباید كتری بسیار داغ شود كه موجب ریختن لحیم آن می گردد.)

روش چهارم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

یكی دیگر از راه های جلوگیری از رسوب گرفتن كتری و سماور است به این صورت است كه گوش ماهی یا فلس صدف را در كتری انداخته تا آهك موجود در آب را جذب كند.( قلوه سنگ نیز مفید است.)

از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور,جرم کتری و سماور

روش پنجم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

راه دیگری كه برای رسوب زدایی مفید است این است كه در ظرف مورد نظر مقداری ( بستگی دارد به نوع ظرف ) 2 یا 3 سیب زمینی رنده كنید و مدت نیم ساعت با آب درون آن،بجوشانید و بعد یك تكه زاج سفید كوبیده، به آن اضافه كنید و نیم ساعت دیگر بجوشانید مشكل رفع خواهد شد.

روش ششم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

می توانید برای جرم گیری آن مقداری جوش شیرین ( آب همراه جوش شیرین) را درون ظرف بگذارید و روی شعله بگذارید و بعد اگر هنوز به طور كامل پاك نشده همین كار را تكرار كنید ثمربخش خواهد بود.

روش هفتم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور

برای این منظور مقداری آب درون كتری بریزید آن را در مدت نصف روز در جایخی یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدت مذكور آن را درآورده پس از خارج شدن یخ از آن كتری رسوب زدایی می شود ( به شرطی كه مقدار رسوبات زیاد حجیم نباشد).


بیشتر بدانید : سنگ مرمر را چگونه تمیز کنیم؟

بیشتر بدانید : جرم گیری وسایل برقی

بیشتر بدانید : باز کردن لوله فاضلاب با یک محلول موثر خانگی!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banookade.ir / namehnews.ir