نکاتی درباره نحوه  صحیح استفاده از شامپو فرش
یکی از کارهای مهم در خانه تکانی تمیز کردن فرش و مبلمان با شامپو فرش است که در این مقاله به نکته های مهمی در این زمینه اشاره می کنیم

چند نکته مهم در استفاده از شامپو فرش در خانه تکانی

فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست كثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود .

به دلیل روكش‌های گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپو فرش و موكت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از كمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 

بیشتر بدانید : نکته هایی مهم در نگهداری فرش دستباف

نکاتی درباره نحوه  صحیح استفاده از شامپو فرش
خانه تکانی,شستن فرش,شستن فرش در خانه تکانی,شامپو فرش,نکاتی درباره نحوه  صحیح استفاده از شامپو فرش

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موكت از دیگر جنبه‌های مورد توجه در شوینده‌های فرش و موكت می‌باشد. برای حفظ و سلامت رنگها و همچنین داشتن فرش هایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در كنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت می‌باشد.
 
بهترین روش برای تمیز كردن فرش و موكت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن (طبق دستورالعمل) در آب و تمیز كردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده می‌باشد . سپس باید با یك دستمال كتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چرك های حل شده در آن پاك نموده و هر از چند گاهی دستمال مورد نظر را با یك دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موكت را پس از خشك شدن جارو نمود.
 
از نكات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موكت قبل از خشك شدن كامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لكه وجود دارد.
 

بیشتر بدانید : فرش​هایتان را نشویید!

بیشتر بدانید : تابلو فرش را چگونه تمیز کنیم؟

بیشتر بدانید : خانه تکانی نوروز : نکته هایی مهم در نگهداری و شستشوی فرش که بهتر است بدانید!!

بیشتر بدانید : نکاتی مهم در شست و شوی فرش که نمی دانستید

بیشتر بدانید : نکته هایی مهم در نگهداری فرش دستباف


تهیه شده توسط:گروه Hair Care واحد تحقیق و توسعه شرکت پاکشو - مهندس یدالله مختاری
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ