آموزش تزئین تخم مرغ سال 92 در مدل های مختلف!!!
تزیین تخم مرغ هفت سین یکی از زیباترین سنت های ایرانیان برای نوروز و سال نو است. در این مقاله زیباترین مدل های تزیین تخم مرغ هفت سین را برای شما گردآوری کرده ایم

آموزش تزئین تخم مرغ سال نو در مدل های مختلف!!!

با استفاده از کمی خلاقیت به راحتی می توانید تخم مرغ های عید را به مدل ها و طرح های گوناگون و زیبایی تریین کرده و یک دکور بسیار زیبا را در خانه متناسب با فصل بهار ایجاد کرده و از آن لذت ببرید.ما در این جا نمونه های مختلفی از تزیین تخم مرغ را برایتان آورده و دستور کار هر کدام را برایتان توضیح داده ایم.

بیشتر بدانید : انواع تزیینات تخم مرغ مخصوص سفره هفت سین عید نوروز

تزئین تخم مرغ به شکل آشیانه
تزئین تخم مرغ  به شکل آشیانه

یک بشقاب یکبار مصرف را در نظر گرفته که بهتر است رنگی هم باشد .سپس داخل آن را پر از نوارها وکاغذهای رنگی کرده و تخم مرغ ها را در آن می گذاریم.به این ترتیب توانسته اید دکور زیبایی به مانند آشیانه پرندگان درست کنید.

نکته : برای این کار روی تخم مرغ ها  چسب و یا نوارهای رنگی راه راه بچسبانید و بهتر است این کار بر روی تخم مرغ های آب پز انجام گیرد تا به راحتی قابل شکستن نباشد.
 

تزیین تخم مرغ با گل میخک
تزئین تخم مرغ با گل میخک

چند عدد تخم مرغ را رنگ کرده و در یک کاسه کوچک قرار دهید ( بهتر است همه آنها به یک رنگ باشند ).سپس کاسه را در وسط  یک بشقاب بزرگ بگذارید . مقدار کمی آب داخل بشقاب و در واقع دور تادور کاسه بریزید. سپس چند گل میخک را تهیه کرده و ساقه ی آنها را قیچی کنید و در نهایت شکوفه های باقی مانده از آن را در بشقاب و دور تا دور کاسه به زیبایی بچینید.
 

تزیین تخم مرغ عید به عنوان دکور روی درب ورودی
تزئین تخم مرغ عید به عنوان دکور روی درب ورودی

داخل یک آبپاش چوبی را پر از گل های زیبای طبیعی کرده و سپس چند عدد پوست تخم مرغ را رنگ کرده و داخل آن و در میان گل ها بگذارید. سپس آن را روی درب ورودی آویزان کنید و با این کارعلاوه بر اینکه به استقبال بهارمی روید هنگام ورود مهمانان حس زیبایی را در همان ابتدا به آنها منتقل می کنید.

پوسته تخم مرغ به شکل گلدان
پوسته ی تخم مرغ به شکل گلدان

- نصف پوسته ی چند تخم مرغ نسبتا بزرگ را در نظر گرفته و لبه های آن را  به آرامی با دست می شکنیم تا به صورت دالبردار درآیند. برای انجام مراحل کار پوسته ی تخم مرغ ها را در کارتن تخم مرغ قرار دهید تا آسیب نبینند.
- با استفاده از یک سوزن چند سوراخ کوچک پائین پوسته ها ایجاد کنید .
- به آرامی مقداری خاک گلدان داخل آنها بریزید و سپس دانه های گیاهی مانند گندم یا ریشه ی یک گل را در آن گذاشته و دوباره روی دانه ها را از خاک پر کنید و هر روز با اسپری به آن آب بپاشید و به این ترتیب یک دکور بسیار زیبا درست کرده اید.

بیشتر بدانید : ایده ای زیبا برای ترئین شمع سفره هفت سین به شکل تخم مرغ

سبد تزئینی تخم مرغ عید
سبد تزئینی تخم مرغ عید

این سبد زیبای صورتی رنگ به مانند یک لانه مناسبی برای تخم مرغ های ما درآمده است. چند تخم مرغ را به رنگ های مورد علاقه تان رنگ کنید و آنها را داخل سبد کاغذی که داخل آن پر از پوشال های تزئینی است بگذارید .

تخم مرغ شیشه ای پر شده با تخم مرغ عید
تخم مرغ شیشه ای پر شده با تخم مرغ عید

در ابتدا چند عدد تخم مرغ را به مدل های مختلفی رنگ کرده و روی آنها نوارهای رنگی زیبایی را بچسبانید. تک تک آنها را به زیبایی تزئین کنید. سعی کنید از نوارها و رنگ های بسیار جذاب استفاده کنید. حتی اگر شما برای این کار از تخم مرغ های پلاستیکی هم استفاده کنید مانعی ندارد.در آخر یک گلدان شیشه ای که بهتر است به شکل تخم مرغ باشد را تهیه کرده و این تخم مرغ های تزئین شده را داخل گلدان گذاشته و آن را پر کنید.

تخم مرغ به شکل یک حلقه آویزی
تخم مرغ به شکل یک حلقه آویزی

برای این کار در ابتدا باید به آرامی داخل تعداد زیادی تخم مرغ را خالی کرده و سپس با استفاده از سوزن به آرامی سر و ته آنها را سوراخ کرده و یکی یکی آنها را وارد یک نوار باریک یا یک نخ محکم باریک کرده و یک رشته نواری از تخم مرغ درست می کنیم و آن را به نرده های پله یا هر جایی از خانه آویزان کنید.

نکته : دقت داشته باشید که در طول کار همه مراحل را باید به آرامی انجام دهید تا آسیبی به پوسته های تخم مرغ وارد نشود.

حروف اول اسم بر روی تخم مرغ عید
حروف اول اسم برروی  تخم مرغ عید

برای تزئین تخم مرغ به این مدل دو کار باید انجام دهید : در ابتدا یک نوار رنگی باریک دور تا دور تخم مرغ و دقیقا وسط آن بچسبانید. در مرحله بعد ، با استفاده از یک قلم مو ، یا یک برچسب حرف اول اسم هر یک از اعضای خانواده را روی هر کدام از آنها بنویسید.

نکته : برای زیباتر نشان دادن این تخم مرغ ها بهتر است آنها را داخل یک ظرفی قرار دهید که تا وسط آن و در واقع تا همان نوار رنگی در آن جا بگیرد.

قاب تزئینی از تخم مرغ عید
قاب تزئینی از تخم مرغ عید

در اینجا دکوراسیون زیبایی را از تخم مرخ های رنگی درست کرده ایم که بسیار زیبا و دیدنی می باشد .تک تک تخم مرغ ها را رنگ کرده و به مدل ها و رنگ های مختلفی در آورید . سپس با استفاده از یک نوار روبان آنها را به هم وصل کنید و برای این کار آنها را در ارتفاعات مختلف و گوناگونی آویزان کنید که بالا پائین باشند. در آخر هم روبان را به یک قاب چوبی گره بزنید تا یک آویزی زیبا در وسط یک قاب زیبا ایجاد کنید.
 
نکته : برای این کار از انواع مختلف تخم مرغ و در اندازه های مختلف استفاده کنید مانند تخم بلدرچین که کوچکتر است یا تخم شترمرغ یا غاز که دراندازه های بزرگترهستند.

تریین لوستر با تخم مرغ عید
ترئین لوستر با تخم مرغ عید

می توانیدبه لوستر خانه خود حال و هوای روزهای بهاری ببخشید.برای اینکار به راحتی یک رشته نوار باریکی از تخم مرغ های توخالی درست کرده و آنها را به لوستر آویزان کنید.

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با دکمه و پولک!!

ظرف تخم مرغ های تزیینی
ظرف تخم مرغ های تزئینی

تخم مرغ ها را برای تزیین در فنجان یا جا تخم مرغی قرار دهید. برای این کار بعد از آنکه تک تک تخم مرغ ها را به شکل های زیبایی تزئین کردید هر کدام از آنها را داخل جا تخم مرغی قرار دهید و تمام آنها را روی یک میز و یک جا در کنار یکدیگر قرار دهید.

نکته : بهتر است داخل ظرف های کوچک تخم مرغ در ابتدا یک کاغذ رنگی دالبر دار مانند تصویر قرار داده و بعد از آن تخم مرغ ها را داخل آنها بگذارید.

شمعدانی تخم مرغ عید
شمعدانی تخم مرغ عید

تخم مرغ های رنگ شده به رنگ های گوناگون را روی انواع شمعدان های شیشه ای ، سرامیکی، و یا شمعدان های فلزی قرار دهید . در واقع به جای آنکه داخل شمعدانی ها شمع بگذارید داخل آنها و روی هر کدام یک تخم مرغ رنگی قرار دهید.بهتر است شمعدانی های ما بزرگ و کوچک باشند تا بتوان دکور فوق العاده زیبایی را برای خانه درست کرد.

کاسه ای از تخم مرغ های  رنگی
کاسه ای ازتخم مرغ های  رنگی

این یکی از راحت ترین مدل ها و طرح ها در تزئین تخم مرغ ها می باشد .تمام تخم مرغ ها را با یک طراحی ساده و منسجم (مثلا تمام آنها را به صورت راه راه و دورنگ رنگ زده )و در نهایت با حوصله آنها را داخل یک کاسه ی بزرگ بچینید و به این راحتی یک دکور ساده ای از تخم مرغ های رنگی درست کرده اید.

تخم مرغ عید به شکل گل و درخت
تخم مرغ عید به شکل گل و درخت

شما می توانید یک کوزه یا گلدان  کوچک را پر از تخم مرغ های رنگی کنید .به جای ریختن  تیله ، سنگ، یا چیزی مشابه آنها می توانید از تخم مرغ رنگ شده استفاده کنید و سپس داخل گلدان چند شاخه قرار داده و با کاغذ یا پنبه شکوفه های ریزی درست کرده و به شاخه های مصنوعی بچسبانید و باید سعی کنید شاخه ها سبک باشند.

سطل تخم مرغ
سطل تخم مرغ

چه کسی گفته است فقط سبد می تواند برای تزئین و نگهداری تخم مرغ استفاده شود ؟ یک سطل هم می تواند این کاررا انجام دهد .روی سطل را رنگ کرده و روی آنرا با استفاده از برچسب های زیبا طراحی کنید. در مرحله بعد ، داخل آنها را با پوشال های رنگی پر کنید و سپس تخم مرغ های تزئینی را داخل آن قرار دهید. این بار هم برای تخم مرغ ها آشیانه ی زیبایی درست کرده اید.

پوسته تخم مرغ جایی برای گل های زیبا
پوسته تخم مرغ جایی برای گل های زیبا

اگر شما به دنبال یک دکور زیبا و آسان و درعین حال خیره کننده برای تخم مرغ های عید هستید  لیوان های تزئینی را به صورت وارونه روی میز قرار داده و سپس تخم مرغ های رنگی تزئین شده را روی آن ها بگذارید و بعد ، دستمال سفره یا دستمال های هر نفر را به دسته ی لیوان وصل کرده و لیوان ها را بسیار زیبا تزئین کنید.طراحی و تزئین بسیار خارق العاده و جذاب که بهتر است به تعداد افرادی که قرار است دور میز شام بنشینند این لیوان ها را تزئین کنید تا هر کس یک دستمال مخصوص داشته باشد و این بسیار زیبا است.

ظرف ساده تخم مرغ
ظرف ساده ی تخم مرغ

همه شما نیاز به یک ظرف بزرگ زیبا و تعدادی تخم مرغ تزئین شده دارید .برای این کار بهتر است از ظروف ساده ی سفید استفاده شود تا هنگامی که تخم مرغ های رنگی را داخل آنها قرار می دهید جلوه ی بیشتری داشته باشند.در نهایت هم ظرف تزئین شده را روی میز بگذارید.

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ هفت سین با استیکر و برچسب

نمایش تخم مرغ در گلدان
نمایش تخم مرغ در گلدان

دورتا دور چند گلدان گل کوچک را روبان بسته ، سپس تخم مرغ های آب پزشده را که مقاوم تر هستند داخل آنها قرار دهید .برای این کار تخم مرغ ها را از قبل بسیار زیبا و متناسب با روزهای بهاری طراحی و تزئین کنید.

سینی پر از تخم مرغ تزئین شده
سینی پر از تخم مرغ تزئین شده

سینی سرامیکی زیبایی را در نظر گرفته  و به سادگی آن را با تخم مرغ های تزئین شده  پر کنید. برای اینکه تخم مرغ هایتان به مانند این تصویر باشند، اشکال زیبایی را با ورق کاغذ درست کرده و آنها را روی تخم مرغ بچسبانید. می توانید از تکرار اشکال اما در رنگ های متنوع هم استفاده کنید .

نکته : اگر شما یک سینی سرامیک نداشته باشید، می توانید یک کارتن تخم مرغ مقوا یی سفید را برای این کار رنگ کرده و از آن استفاده کنید.

تزئین تخم مرغ به شکل درخت
تزئین تخم مرغ به شکل درخت

یک سطل ساده  آبی رنگ را در نظر گرفته و داخل آن را پر ازشاخه های نازک درخت کنید. برای این کار در ابتدا تمام شاخه ها را با اسپری سفید رنگ کنید و پس از خشک شدن ، آنها را داخل  سطل قرار داده و سپس سطل را با سنگ های تزئینی ، سنگریزه های شیشه ای  و مانند این ها پر کنید .کار اصلی آن است که  تخم مرغ های بسیار کوچک رنگی را به شاخه ها وصل کنید و برای پر کردن شاخه ها می توانید انواع هنرهای دستی خانگی ( مانند پرندگان کاغذی که خودتان درست کرده اید ) را به آنها بچسبانید و لابه لای آنها این تخم مرغ های کوچک را قرار دهید.

نکته : برای پر کردن سطل می توانید از شن و ماسه تمیز (که برای بازی کودکان هم به کاربرده می شود ) نیز استفاده کنید.

تزئین تخم مرغ عید با یک سبد حصیری
تزئین تخم مرغ عید با یک سبد حصیری

چند عدد تخم مرغ را به رنگ های بسیار زیبا و جذاب رنگ کنید و سپس آنها را در یک سبد حصیری که پراز پوشال های رنگی است قرار دهید.بهتر است پوشال ها به رنگ سفید باشند تا تخم مرغ های رنگی جلوه ی بیشتری داشته باشند.

 

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ هفت سین با روبان های رنگی برای نوروز

بیشتر بدانید : حیوانات تخم مرغی برای نوروز امسال

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ در سبد برای نوروز امسال

بیشتر بدانید : آموزش تصویری تزئین تخم مرغ سفره هفت سین

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ هفت سین با دستمال های طرح دار!!

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ سفره هفت سین به شکل کهکشان + فیلم آموزشی

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ هفت سین به شکل کوکشی برای نوروز

بیشتر بدانید : تزیین تخم مرغ سفره هفت سین با گل های شاد بهاری


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ