طریقه شستن کلم بروکلی، 5 روشی که خانمها باید بدانند
 سبزی‎هایی مثل کلم بروکلی به آسانی شسته نمی‌شود  و باید با روش‎های خاصی شسته شود. برخی می‌گویند داخل کلم بروکلی کرم‌هایی وجود دارد که با شستن معمولی از بین نمی‌رود، بنابراین باید آن را انگل‌زدایی کنیم.  در این مطلب شما را با روش‌های شستن کلم بروکلی آشنا می‌کنیم

استفاده از میوه‌ها و سبزی های تازه در رژیم غذایی امری حیاتی است اما نه همراه با حشرات، مواد شیمیایی و باکتری‎هایی که همراه با آن است. پس برای از میان بردن باکتری‌ها، کثیفی و پسماندهای شیمیایی، حتماً میوه‌ها و سبزی ها را قبل از مصرف به خوبی بشویید.

بیشتر بدانید : چگونه کرم های داخل کلم بروکلی را از بین ببریم؟

اصول شستن کلم بروکلی
بروکلی,شستن کلم بروکلی,اصول شستن کلم بروکلی,از بین بردن شته کلم بروکلی,از بین بردن کرم های کلم بروکلی

 - کلم بروکلی را زیر شیر آب قرار بدهید. با دستتان یا برس تمام قسمت‌هایش را خوب تمیز کنید. وقتی تمام شد، با یک حوله تمیز آرام خشک کنید و برای پختن آماده‌اش کنید.
- کلم بروکلی را بین 5 تا 10 دقیقه داخل سرکه بگذارید. وقتی که کاملا خیس خورد، با آب خوب بشویید و سپس با حوله‌ای تمیز خشک کنید.
- کلم بروکلی را داخل آب نمک به مدت 5 تا 10 دقیقه قرار بدهید،  تا پشه‌ها از لابه لای آن بیرون برود و بعد از آن با آب، کلم را بشویید.
- برای انگل‌زدایی، ابتدا به مدت 10 دقیقه بروکلی‎ها را در سه لیتر آب ولرم همراه با یک گرم (نصف قاشق چای خوری) پودر پرکلرین 70 درصد خیس کنید. سپس کلم انگل‌زدایی شده را از روی آب جمع کنید و آن را دوباره با آب سالم بشویید تا باقی مانده مایع ضدعفونی کننده از آن جدا شود.
- یک روش دیگر هم برای از بین بردن انگل های بروکلی گذاشتن آن در آب جوش به مدت 3 دقیقه است. به این ترتیب می توانید با خیال راحت از این سبزی مفید استفاده کنید.


بیشتر بدانید : چگونه کلم را برای درست کردن سالاد، ترد کنیم؟

بیشتر بدانید : کلم بروکلی را چگونه مصرف کنیم که خواص بیشتری داشته باشد؟

بیشتر بدانید : طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

بیشتر بدانید : کلم بروکلی و گوجه‌فرنگی بخورید

بیشتر بدانید : آموزش پختن ماهی سالمون با کلم بروکلی


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com