از بین بردن بوی بد توالت با چند راه موثر
از بین بردن بوی بد توالت و سرویس بهداشتی یکی از معضلاتی است که این روزها افراد بسیاری با آن درگیر هستند. شما هم اگر این مشکل را در خانه تان دارید پیشنهاد می کنیم از راه های زیر استفاده کرده و بوی بد توالت منزل تان را از بین ببرید

از بین بردن بوی بد توالت با بهترین روشها

بعد از مدت‌ها با کلی صرفه‌ جویی توانستیم یک واحد نقلی جمع و جور بخریم و از مستاجری و اجاره‌نشینی خلاص شویم. با کمک همسر جان خانه کوچک‌مان را مطابق سلیقه‌ دکور کردیم؛ این درست که کوچک است اما باز هم از مستاجری و اجاره‌ نشینی خیلی بهتر است. اما از قضا یک روز که خسته و درب و داغون از سرکار به خانه بازگشتیم به محض باز کردن در متوجه موضوع ناراحت‌کننده‌ای شدیم؛ بوی بد فاضلاب تمام خانه‌مان را پر کرده بود و ما هیچ رغبتی برای وارد شدن به آنجا نداشتیم؛ تازه بد موضوع اینکه آن شب مهمان هم داشتیم و هر سری که بوی بد توی فضا می‌پیچید، ما خجل و شرمنده‌تر می‌شدیم. بعد از این ماجرا بود که به فکر چاره افتادم و با کلی جست و جو و پرسیدن از افراد باتجربه و دوستان راه هایی از بین بردن بوی بد توالت پیدا کردم. حالا اگر مشکلی که برای من پیش آمد، دغدغه شما هم هست. 

بیشتر بدانید : راه حلی برای از بین بردن بوی بد غذا

از بین بردن بوی بد توالت با دستگاه بخور

یک راه از بین بردن بوی بد توالت در خانه استفاده از دستگاه بخور است. گیاهان معطری مثل وانیل، پرتقال، لیمو، اکالیپتوس، گل رز، دارچین، میخک، ترنج و... را در دستگاه بخور بریزید. چند دقیقه بعد از بالا رفتن دما، خانه‌تان مملو از بوی خوش می‌شود. اگر دستگاه بخور هم ندارید، می‌توانید این گیاهان را در ظرفی پر از آب ریخته و روی حرارت قرار دهید. بعد از رسیدن به نقطه جوش، حرارت را پایین بیاورید. حالا بوی عطر خوشی تمام خانه‌تان را فرا می‌گیرد.

از بین بردن بوی بد توالت با گیاهان و گل‌های خوشبو

گل‌ ها و گیاهان خانگی نقش مهمی در تصفیه هوای اتاق دارند؛ در ضمن اگر این گل‌ها معطر باشند، علاوه بر تمیز کردن هوای محیط باعث انتشار رایحه خوش در فضا می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم از گل‌ها و گیاهان تازه و خوشبو در نقاط مختلف خانه‌تان برای از بین بردن بوی بد توالت استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد توالت با استفاده از اسانس

راه دیگر آغشته کردن دستمال گردگیری به اسانس مورد علاقه‌تان و تمیز کردن خانه با آن دستمال است تا بوی خوش همه خانه را پر و شما را در از بین بردن بوی بد توالت کمک کند.

از بین بردن بوی بد توالت با عودهای خوشبو

یک پیشنهاد دیگر اینکه در منزل‌تان عود روشن کنید. عودهایی با اسانس‌های مختلف در بازار موجود است که مطابق سلیقه‌تان می‌توانید آنها را تهیه کنید و در دکوراسیون داخلی منزل تان از آن ها استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد توالت با چند راه موثر
از بین بردن بوی بد توالت,بوی بد توالت,از بین بردن بوی بد توالت با چند راه موثر

از بین بردن بوی بد توالت با سرکه سفید

روش دیگر قرار دادن یک ظرف سرکه سفید در گوشه‌ای از اتاق است. هر چند وقت یک‌بار سرکه را عوض کنید. سرکه سفید در از بین بردن بوی بد توالت و بوی بد فضا به شما کمک و ذرات بدبو را جذب می‌کند.

از بین بردن بوی بد توالت با شمع های معطر

می‌توانید از شمع‌های معطر هم در جای‌جای خانه‌تان استفاده کنید. در سرویس بهداشتی، اتاق خواب، اتاق نشیمن،آشپزخانه و... شمع بگذارید. با این کار هم از زیبایی و گرمای شمع در دکوراسیون داخلی خانه‌ تان کمک گرفته‌ و هم فضای منزل‌تان را معطر کرده‌اید و از بوی بد توالت خلاص شده اید.

از بین بردن بوی بد توالت با آبلیمو و سرکه

یک راه‌حل فوری این است که مقدار یکسانی آب، سرکه و آبلیمو را داخل بطری اسپری ریخته و محلول به دست آمده را در محیط خانه‌تان اسپری کنید. هرچه میزان آبلیمو یا سرکه بیشتر باشد، این محلول قدرت بوگیری بیشتری دارد. در ضمن علاوه بر از بین بردن بوی بد توالت، بوی بد ناشی از دود سیگار نیز با این روش به سرعت محو شده و از بین می‌رود.

از بین بردن بوی بد توالت با گلوله‌های پنبه‌ای

خوب است یک‌ بار هم برای معطر کردن فوری اتاق‌ها، گلوله‌های پنبه را داخل مخلوط وانیل یا اسانس دلخواه‌تان فرو ببرید. بعد آنها را داخل ظرف زیبایی قرار داده و در هر جایی از دکوراسیون داخلی منزل تان که دوست دارید، بگذارید و معجزه خوشبو شدن خانه‌تان را حسابی حس کنید. این یک راه حل مدرن برای از بین بردن بوی بد توالت است.

از بین بردن بوی بد توالت با چوب کبریت

برای از بین بردن بوی بد توالت، هیچ چیزی مانند چوب کبریت کارساز نیست. برای این کار کافی است یک یا چند کبریت را روشن و سپس خاموش کنید. گوگردی که از سوختن چوب کبریت آزاد می‌شود، بوهای ناخوشایند را جذب کرده و خیلی سریع از بین می‌برد.

از بین بردن بوی بد توالت با لامپ اتاق

آخرین راه‌حل پیشنهادی اینکه عطر و اسانس مورد علاقه‌تان را روی لامپ اتاق‌تان زمانی که خاموش است، بچکانید. پس از روشن و گرم شدن لامپ، رایحه خوش آن در فضای خانه می‌پیچد و بوی بد توالت را از بین می رود.



بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد یخچال با 3 روش عالی و بدون دردسر!

بیشتر بدانید : بوی موندگی و هوای بد درون خانه را چگونه از بین ببریم؟

بیشتر بدانید : روشهایی ساده و ارزان برای خوش بو کردن منزل!

بیشتر بدانید : بوی بد یخچال تان را با قهوه و وانیل از بین ببرید

بیشتر بدانید : از بین بردن بوی ماهی در خانه با چند روش


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : zibakade.com