راهنمای خرید گوشت گوساله که بهتر است بدانید
 حتما فکر می کنید خرید گوشت از قصابی گران است، اما می توانید انواع مختلفی از برشهای ارزان قیمت را به همراه توصیه های زیادی درباره نحوه استفاده آنها از قصابی تهیه کنید.

چطور برشهای ارزان قیمت گوشت گوساله خریداری کنیم؟

اسامی مانند قلوه گاه و سرسینه ممکن است به نظر کمی ترسناک بیایند ولی ارزان ترین قسمتهای گوشت هستند. به هرحال قصابها و سرآشپزهای حرفه ای ارزش این قسمتهای کمتر محبوب را دانسته و م یدانند که این قسمتهای به نسبت ارزان در برابر همتایان گران قیمت خود طعم بهتری دارند. به هر حال این بخشها به زمان پخت بیشتری نیاز دارند.

ماهیچه های که حیوانات در هنگام حرکت از آنها استفاده می کنند مثل ماهیچه های پا یا سرشانه سفت ترین بخشها هستند اما از نظر قیمت ارزانتر بوده و طعم بهتری نیزدارند.

بیشتر قصابها لاشه کامل حیوان را خریداری می کنند بنابراین همیشه از این قسمتها در دسترس شان هست. بعلاوه اینکه در قصابی شما مجبور نیستید از گوشتهای بسته بندی شده خریداری کنید و می توانید دقیقا قسمتی را که به آن نیاز دارید سفارش دهید.

توصیه ما: برخی از قسمتهای ارزان و محبوب گوشت که در اینجا به شما معرفی می کنیم را از وی خریداری کنید.

بیشتر بدانید : نکته های مهم کدبانوگری در خرید گوشت قرمز

گوشت سر سینه

بهترین قصاب یورک شایر برندن اددی می گوید گوشت سینه گاو یکی از محبوبترین برشهای گوشت است که من آن را حتی به فیله گوساله نیز ترجیح می دهم. این برش 700 گرمی به راحتی برای 4 نفر کافی بوده و قیمت مناسبی دارد.

گوشت روی دنده

این قسمت از زیر شکم گاو بریده می شود. قلوه گاه را می توان به قیمت خیلی ارزان خریداری کرد اما نباید آن را بیشتر از حد متوسط طبخ کرد چون در این حالت سفت می شود.

گوشت ران

این قسمت گوشت پا می باشد و معمولاً به همراه استخوان بریده می شود. می توان برشهای آن را آب پز کرد یا در غذای سنتی استفاده کرد. گوشت این قسمت مثل ماهیچه است باید با مایعات زیاد و به آرامی پخته شود.

گوشت قلوه گاه

یک برش استیکی که از قسمت تحتانی شکم گاو بریده می شود. این قسمت از گوشت، به صورت چرخ کرده هم گوشت خوبی خواهد بود.

راهنمای کامل خرید گوشت گوساله
گوشت گوساله,راهنمای خرید گوشت گوساله

گوشت کمر

گوشت کمر بسیار کم چرب بوده اما بیشتر برای تولید محصولات فرآوری شده مثل کالباس مناسب است.

گوشت سردست

این قسمتها را خرد کرده و بپزید این گوشت مربوط به قسمت فوقانی بدن  گاو می باشد درست در زیر گردن.

گوشت بالای ران (کفل)

این قسمت که مثل قلوه گاه ضخیم است برای تهیه استیکهای ارزان قیمت یا بریان کردن برای یک وعده نهار اقتصادی در روز تعطیل مناسب است. اگر آن را خیلی کم حرارت دهید و زمانی که هنوز گوشت آن صورتی رنگ است سرو کنید نرمتر خواهد بود.


بیشتر بدانید : 8 نکته مهم در پخت گوشت گوساله

بیشتر بدانید : گوشت سالم چه نشانه هایی دارد؟

بیشتر بدانید : گوشت کباب را چگونه مزه دار و ترد کنیم؟


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ