دریك اتاق خواب نباید هیچ چیز نامطلوب و نگران كننده ای وجود داشته باشد حتی اگر از مدرن ترین سبك دكوراسیونی برای چیدمان اتاق خواب استفاده كنید.
  
تابستان فصل آرامش و استراحت است و  زمان مناسبی است برای اینكه بتوانید نفسی عمیق و راحت بكشید و استرس ها و اضطراب ها را از خود دور كنید.

اولین قدم برای رسیدن به آرامش در خانه در فصل تابستان این است كه اتاق خواب خود را به محیطی آرام و دنج برای خوابیدن و استراحت كردن تبدیل كنید. دریك اتاق خواب نباید هیچ چیز نامطلوب و نگران كننده ای وجود داشته باشد حتی اگر از مدرن ترین سبك دكوراسیونی برای چیدمان اتاق خواب استفاده كنید. 

از این رو می توان گفت مهم ترین ویژگی یك اتاق خواب ایده آل این است كه همه چیز در آن منجر به این شود كه شما بتوانید استراحتی كامل و خوشایند در آن داشته باشید. البته این امر تنها به خواب شب مربوط نمی شود و نه تنها اتاق خواب شما باید به نحوی باشد كه بتوانید خوابی آرام و راحت در آن داشته باشید بلكه باید به نحوی باشد كه در آن بتوانید با آرامش به مطالعه یا انجام كارهای شخصیتان بپرازید و از بیدار بودنتان نیز لذت ببرید.

وجود پنجره های بزرگ و بدون پرده ممكن است بسیار زیبا باشد و ممكن است شما نیز تمایل داشته باشد در اتاق خواب خود هیچ پنجره ای را در نظر نگیرید و از منظره بیرون استفاده كنید البته این حالت تنها زمانی ممكن است كه حریم داخلی اتاق خواب از بیرون دید نداشته باشد و محفوظ باشد. بزرگ ترین مشكل این نوع دكوراسیون روشن شدن بیش از حد اتاق است كه نمی گذارد خوابی راحت و كامل خصوصا هنگام صبح داشته باشید. 
توصیه ما این است كه اگر برای پنجره های اتاق خواب خود در دكوراسیون تابستانی پرده ای در نظر نمی گیرید در عوض پرده ای زیبا را دور تا دور تخت خواب خود بیاویزید و با این هم كار فضای خواب خود را از نور زیاد محفوظ می دارید و هم جلوه ای رویایی و زیبا به دكوراسیون اتاق خواب خود می بخشید. دكوراسیون این چنینی تخت خواب در دكوراسیون اتاق خواب می تواند اتاق خواب خانه های لوكس و شیك جزایر كارائیب را تداعی كند.

نكته مهم دیگر وجود میز پاتختی در دو طرف تخت خواب است. در این صورت هر یك از زوجین در سمت خود به راحتی به نور مناسب برای مطالعه و هم چنین به ساعت زنگ دار و دیگر لوازم مورد نیاز به راحتی دسترسی خواهند.
حال و هوای اتاق خواب باید آرامش بخش و تسكین دهنده باشد. مبلمان و وسایل سنتی و قدیمی می تواند احساسی آرام و تسكین دهنده را در فضا ایجاد كنید بنابراین استفاده از چنین وسایلی در اتاق خواب توصیه می شود اما مشكلی كه در این زمینه مطرح است این است كه ممكن است برایتان كسل كننده و خسته كننده باشد كه برای حل این مشكل باید این نوع وسایل و عناصر قدیمی و سنتی را به روش های مدرن در اتاق خواب خود قرار دهید.
در پایان ، باید نگاهی به هارمونی و هماهنگی موجود در اتاق كنید: در جلوه كلی دكوراسیون اتاق خواب، تمام وسایل و عناصر باید در كنار هم به خوبی بنشینند و هیچ عنصری نباید اضافه به نظر آید.
وجود هارمونی و هماهنگی بین رنگ های ملایم تابستانی نیز در اتاق خواب بسیار مهم است برای مثال می توانید برای دكوراسیون تخت خواب از یك ست رو تختی به رنگ سفید یا رنگی بسیار روشن استفاده كنید و برای دیوارها از رنگی نزدیك به رنگ چای استفاده كنید. قالیچه و كفپوش اتاق باید همواره تیره ترین طیف رنگی موجود در دكوراسیون را به خود اختصاص دهد.

هم چنین در شکل وجود بالش ها و كوسن های خرمایی مایل به قرمز در عین حال كه به دكوراسیون عمق و غنای بیشتری می دهد سبب می شود دكوراسیون از سرد و بی روح شدن فضا جلوگیری شود.

 


 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : manzelmag.com
 

مطالب پیشنهادی :

چیدمان اتاق دوقلوها

اتاق نشیمن تان را بهاری کنید 

با این چیدمان اتاق نشیمن منزل تان را مرتب نگه دارید

روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک

با دکوراسیون صورتی به استقبال بهار بروید!