در این مطلب چگونگی انجام این كار را طی مراحلی برایتان توضیح می‌دهیم. شما با انجام هر یك از این مراحل می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید:
  
در گذاشته افراد اصرار بیشتری بر استفاده از تنها یك سبك در دكوراسیون داشتند اما امروزه اغلب تمایل به ادغام و تلفیق سبك‌ها وجود دارد و یا در درجه خفیف‌تر بسیاری از افراد دوست دارند برای مثال اگر اتاق خوابی مدرن دارند در آن احساسی از كلاسیك و سنتی بودن نیز به چشم بیاید و حس شود.
 
در این مطلب چگونگی انجام این كار را طی مراحلی برایتان توضیح می‌دهیم. شما با انجام هر یك از این مراحل می‌توانید به نتیجه مطلوبی برسید:

1 - ساده‌ترین راه اضافه كردن اشیا دكوری و تابلو‌هایی با سبك سنتی در اتاق خوابی مدرن است. اما در سطحی بالاتر می‌توانید در اتاق خواب مدرن  از سرویس‌های چوبی به رنگ تیره ، كفپوش‌های چوبی و یا گچبری‌هایی در دكوراسیون اتاق خود استفاده نمایید.

2 - از رنگ‌های استفاده كنید كه در عین مدرن بودن جلوه و حالتی كلاسیك دارند. برای مثال تركیب نیمه براق سفید و سیاه جلوهای مدرن و در عین حال چاشنی سنتی دارد. همچنین تركیب كرم با خاكستری یا قهوه‌ای اسپرسو نیز می‌تواند جلوه‌ای مدرن - سنتی داشته باشد. توصیه مهم دیگر در خصوص رنگ‌ها این است كه در چنین حالتی حتما از رنگ‌های مات یا نیمه براق استفاده نمایید.

3 - برای رسیدن به مقداری حال و هوای سنتی در اتاق خواب مدرن خود بیشتر روی نقاط كانونی و وسایل اتاق خواب سرمایه گذاری كنید. برای مثال قرار دادن تخت خوابی چوبی با تاجی شكیل می‌تواند یكی از بهترین توصیه‌ها باشد. هم چنین استفاده از آینه تمام قد قاب شده یا استفاده از كاناپه‌ای با پارچه روكش گلدار و همچنین استفاده از سرویس خواب چوبی با رنگ تیره. تمام این موارد می‌تواند بر كلاسیك شدن اتاق خواب مدرن شما تاثیرگذار باشند.

4 - حتما دكوراسیونی متقارن داشته باشید. عدم تقارن در دكوراسیون از ویژگی‌های  اتاق خواب‌های كاملا مدرن و معاصر است ، بنابراین برای اینكه مقداری سبك سنتی نیز در اتاق خواب شما به چشم آید تعادل و توازن را در دكوراسیون اتاق و چیدمان وسایل فراموش نكنید.

5 - استفاده از یك قالیچه به سبك سنتی نیز به تنهایی می‌تواند جلوه مدرن اتاق خواب شما را تا حد زیادی به سمت كلاسیك و سنتی بودن سوق دهد.

6 - استفاده از لوستر‌ها و ابزار روشنایی به سبك سنتی نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین استفاده از شمعدان‌هایی به سبك سنتی نیز قدرت زیادی در سوق دادن سبك به سمت كلاسیك و سنتی دارد.




 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : manzelmag.com
 

مطالب پیشنهادی :

چیدمان اتاق دوقلوها

اتاق نشیمن تان را بهاری کنید 

با این چیدمان اتاق نشیمن منزل تان را مرتب نگه دارید

روشهایی کم هزینه برای بزرگتر کردن فضای خانه های کوچک

با دکوراسیون صورتی به استقبال بهار بروید!