ما در این جا ترفندهایی را برایتان آورده ایم و بیان کرده ایم که با استفاده از این ایده ها و طراحی ها می توانید از فضای یک حمام کوچک آنقدر خوب استفاده کنید که دیگر فضای کوچک برایتان بزرگ و جادار به نظر رسیده و نهایت استفاده را از آن ببرید.
اگر حمام خانه تان بسیار کوچک است و این باعث می شود که همیشه به هم ریخته به نظر برسد و مدام در این فکر هستید که ای کاش حمام بزرگ تری داشتید ،باید بگوییم که ما در این جا ترفندهایی را برایتان آورده ایم و بیان کرده ایم که با استفاده از این ایده ها و طراحی ها می توانید از فضای یک حمام کوچک  آنقدر خوب استفاده کنید که دیگر فضای کوچک برایتان بزرگ و جادار به نظر رسیده و نهایت استفاده را از آن ببرید.
با پیروی از این 20 راهنمایی که در زیر آمده است بدون پرداخت هزینه های بالا به زیبایی و به راحتی می توانید حمامی زیبا و جادار داشته باشید . 

کنسول دو طبقه 
به جای استفاده از کمد و کابینت داخل حمام بهتر است از کنسولی شبیه به تصویر زیر استفاده کنید .این کنسول از مرمر سفید رنگ می باشد و در واقع از زیر آن برای وسایل ضروری استفاده شده و نه تنها بسیار مورد نیاز می باشد بلکه در زیبا نشان دادن فضای حمام هم تاثیر گذار می باشد .

قفسه هایی برای حوله 
نصب کردن چند قفسه طبقاتی برای قرار دادن حوله ها به درب حمام بسیار مناسب بوده و راهی برای استفاده بهینه از فضای مورد نیاز می باشد . برای این کار می توان یک قفسه ای به شکل چند طبقه را به در نصب کرد و از هر کدام برای حوله اعضای خانواده استفاده کرد .
 

سبدهای تزئینی 
این سبدها نه تنها برای قرار دادن وسایل ضروری داخل حمام بسیار مناسب می باشند بلکه بسیار هم زیبا می باشند و می توان از تک تک آنها استفاده کرد .

 
لامپ دیواری 
روشنایی در بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی حمام بسیار تاثیر گذار بوده و به همین دلیل می توان از یک لامپ دیواری مانند تصویر زیر استفاده کرده و آن را به یکی از دیوارهای حمام نصب کرد.

 
ظروف شیشه ای 
قرار دادن یک سری ظروف شیشه ای داخل حمام برای گذاشتن انواع صابون ها, نمکهای حمام و ... بسیار مناسب می باشد. این شیشه ها نه تنها زیبا می باشند بلکه داخل آنها مشخص بوده و بدون اینکه برای استفاده از وسیله ی مورد نیاز لازم باشد که درب تمام آنها باز شود ، می توان از روی شیشه داخل آن را دید وبدون وارد شدن رطوبت به داخل آن ،از محتوای داخلی آن استفاده کرد. 

 
قفسه ی پایه دار
گاهی اوقات قرار دادن یک قفسه ی بسته زیر آینه بسیار قابل استفاده می باشد.بهتر است از یک قفسه ی جوبی پایه دار استفاده شود تا بلندتر به نظر رسیده و از زیرآن هم بتوان استفاده کرد . 

نورپردازی های تزئینی
می توانید برای افزایش نور بالای آینه و کمک به روشنایی از سبک جدیدی استفاده کنید و این لوستری را که به شکل نواری و 3 تایی می باشد و به رنگ نقره و برنزی است را به دیوار بالای آینه  بکوبید .

 
قفسه ای بالای  دستشویی فرنگی 
دیواری که به آن دستشویی فرنگی نصب شده است بی استفاده می ماند و یک راهکار این است که قفسه های طبقه بندی شده ای را که معمولا فلزی می باشد را به این دیوار نصب کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید .

 
قفسه ی برنجی
این قفسه از جنس برنج می باشد و ضد زنگ بوده و طبقات آن هم شیشه ای می باشند و برای قرار دادن در گوشه ای از حمام بسیار مناسب می باشد.

 
لامپ سقفی
اگر حمام شما کوچک می باشد، بهتر است از لامپ های سقفی زیبا و رنگی برای افزایش روشنایی آن استفاده کنید و این را بدانید که نورهای راه راه و رنگی فضا را بزرگتر از آنچه هست نشان خواهد داد.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ 



مطالب پیشنهادی :
اصول یک دکوراسیون زیبا برای حمام تان
فنگ‌شویی در اتاق خواب ، آشپزخانه و حمام
دکوراسیون حمام، به سبک هالیوودی ها !
دکوراسیون حمام را چه رنگی کنیم؟
حمام و دستشویی های به سبک آسیایی