دکوراسیون خانه تان را با رنگ ها کامل کنید
آماده این هستید که با استفاده از رنگ دکوراسیون خود را کامل کنید! ولی مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ مشکلی نیست. توصیه‎های ساده‎ی زیر را دنبال کنید تا یک پالت رنگی کامل برای دکوراسیون خانه خود داشته باشید.

رنگ های دکوراسیون تان را طوری انتخاب کنید که به هم بیایند

 

برای انتخاب رنگ مناسب از رویاهای تان کمک بگیرید

برای انتخاب رنگ مناسب از رویاهای تان کمک بگیرید

با داشتن گزینه‎های رنگی زیاد در پیش رو، اولین گام در ایجاد فضایی با یک طرح رنگی زیبا، داشتن یک رویای کلی می‎باشد. از یک یا دو تصویر الهام بخش مورد علاقه‎ی خود برای تصمیم گیری در رابطه با انتخاب رنگ مورد نظر استفاده کنید. تصاویر را با دقت نگاه کنید تا ببینید چه رنگ‎هایی و چطور استفاده شده‎اند. این تصاویر الهام بخش به شما تمرکز می‎بخشند و باعث شروع کار شما می‎شوند، ولی اجازه ندهید که تصاویر شما را محدود کنند.

 

 

رنگ دکوراسیون تان را بسته به روحیه‎ی خود انتخاب کنید

رنگ دکوراسیون تان را بسته به روحیه‎ خود انتخاب کنید

حس و حال و روحیه‎ کلی خود را در نظر بگیرید. در رابطه با حس و حالی که می‎خواهید فضای خانه‎ شما منتقل کند فکر کنید، شناخت آن باعث می‎شود انتخاب رنگ به آسانی صورت گیرد و طبق حس و حال فضا باشد. زمانی که یک حس را در نظر گرفتید (شادابی، دنج بودن، پر حس و حال بودن، روشن بودن)، این حس را در ذهن خود هنگام انتخاب پالت رنگی خود، نگه دارید. به دنبال انتخاب رنگ از خودتان نیز بپرسید، آیا این رنگ باعث می‎شود به حس و حال مطلوب و مورد نظر خود برسم؟

 

 

یک یا دو رنگ پایه را برای دکوراسیون تان انتخاب کنید

یک یا دو رنگ پایه را برای دکوراسیون تان انتخاب کنید

وقت این رسیده که در رنگ‎ها غوطه ور شوید! اولین گام، انتخاب رنگ پایه و مرکزی شما است. با توجه به حس و حالی که برای اتاق تان در ذهن تان دارید، دو رنگی که می‎توانند به عنوان رنگ‎های انعطاف پذیر پس زمینه عمل کنند را انتخاب کنید. این رنگ‎ها در فضای شما غالب خواهند بود و فضای زیادی از خانه‎ی شما را اشغال می‎کنند. نظیر رنگ دیوار، کف اتاق‎ها یا رومبلی‎ها. به این رنگ‎های پایه به چشم یک "بوم نقاشی بزرگ" نگاه کنید که آن را با رنگ‎های مورد نظر خود رنگ آمیزی می‎کنید.

 

 

 

حقه رنگ پایه را در دکوراسیون خانه تان فراموش نکنید

حقه رنگ پایه را در دکوراسیون خانه تان فراموش نکنید

زمان انتخاب رنگ‎‎های پایه‎، جدا از عناصر سیاه و سفید محض، آن‎ها باید اندکی رنگ‎های خاموش و تیره باشند. دلیل آن این است که این نوع رنگ‎ها به خوبی، هم با رنگ‎های خنک و هم با رنگ های گرم جفت و جور می‎شوند. این باعث می‎شود در نهایت انعطاف پذیری عالی در دکوراسیون شما به وجود آید، بنابراین اکثریت فضای خانه‎ی شما تا سالیان سال حتی اگر پالت رنگی شما اندکی فرق کند، حس و حال تازگی خود را حفظ می‎کند. یک رنگ پایه‎ خاموش بسیار انعطاف پذیر است، شما می‎توانید اغلب اوقات کل پالت رنگی خود را، بدون نیاز به دوباره رنگ کردن، تغییر رنگ کف اتاق‎ها، یا تغییر قطعات بزرگ خانه‎ خود، عوض کنید. این باعث می‎شود تطبیق پذیری فضای خانه از نظر رنگی برای مدت طولانی حفظ شود و جا برای الهامات رنگی جدید وجود داشته باشد.

 

 

 

انتخاب رنگ‎های تاکیدی شما

انتخاب رنگ‎های تاکیدی شما

زمانی که رنگ پایه را انتخاب کردید، زمان تفریح رنگی فرا رسیده است! رنگ‎های تاکیدی چیزی هستند که به فضای خانه‎ی شما زندگی می‎بخشند. این رنگ‎ها حضور قوی دارند و خود را از روی رنگ پس زمینه به صورت برجسته نشان می‎دهند. 2 تا 3 رنگی انتخاب کنید که به اتاق شما کانون توجه می‎بخشد. داشتن این کانون توجه جالب است، مخصوصا زمانی که به دنبال خرید رنگ مورد نظر خود می‎روید. رنگ‎های تاکیدی برای لوازم جانبی، کار‎های دستی و هنری، پارچه‎ها، بالشت‎ها عالی هستند.

 

 

 

انتخاب رنگ‎های تاکیدی که به هم می‎آیند

انتخاب رنگ‎های تاکیدی که به هم می‎آیند

زمان انتخاب رنگ‎های تاکیدی دو روش وجود دارد که به انتخاب رنگ‎هایی که به هم می‎آیند، کمک می‎کند. یک شیوه انتخاب رنگ‎های تاکیدی حالت کنتراستی دارند (رنگ‎هایی را پیدا کنید که در چرخه‎ رنگ در جهت روبروی هم قرار دارند، نظیر سبز و قرمز)، و شیوه‎ دوم انتخاب رنگ‎های همگون است (رنگ‎هایی که در چرخه‎ رنگ نزدیک به هم هستند، نظیر نارنجی و زرد، و استفاده از سایه‎های مشابه همان رنگ). گزینه‎ی کنتراست برای ایجاد یک نوع حس درام، خوشی و تاثیر بسیار، عالی می‎باشد. گزینه‎ همگون برای به دست آوردن یک حس آرامش، سکون و تسکین دهنده کامل است.

 

 

 

 

اجازه دهید رنگ‎ها خود را نشان دهند

اجازه دهید رنگ‎ها خود را نشان دهند

زمانی که رنگ‎‎های تاکیدی خود را انتخاب کردید، زمان این است که به آن شاخ و برگ ببخشید. برای مثال در این اتاق نشیمن رنگ دلخواه، سفید و آبی روشن است . ولی اضافه کردن چراغ های سقفی صورتی و یک رومیزی فیروزه ای رنگ باعث می شود تمام رنگ ها بیشتر نمایان شوند. برای اضافه کردن رنگ های مختلف از لوازم جانبی استفاده کنید.

 

 

 

 

راز کنتراست‎‎ رنگ ها در دکوراسیون

راز کنتراست‎‎ رنگ ها در دکوراسیون

استفاده از رنگ‎های کنتراستی یک ابزار طراحی قدرتمند به شمار می‎رود. حتی اگر شما خواهان یک طیف رنگی همگون باشید، هر فضایی می تواند از یکسری از عناصر دارای کنتراست بهره ببرد. اگر پالت نهایی شما حاوی رنگ‎های بی حال است، از یک یا دو قطعه‎ای که از نظر رنگی اشباع هستند برای ایجاد توجه استفاده کنید. کنتراست باعث حیات بخشیدن به فضا می‎شود و باعث می‎شود چشم شما چرخان در اطراف اتاق باشد.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ