چگونه از فضاهای بیخودی یک اتاق ناهارخوری زیبا درست کنیم؟
اتاق ناهارخوری یکی از ضروری ترین قمست های هر خانه ایست. اما ممکن است در خانه ای که شما خریداری می کنید فضایی به عنوان ناهارخوری درنظر نگرفته شده باشد. شما می توانید از ایده های زیر الگوبرداری کرده و از فضاهای بلا استفاده یک فضای ناهارخوری گرم ایجاد کنید.

ایده هایی برای تبدیل فضاهای بدون استفاده به یک اتاق ناهارخوری زیبا و دوستانه

یک گوشه دنج ناهارخوری در خانه یا آپارتمان می تواند فضایی موثر را برای دور هم جمع کردن خانواده و یا پذیرایی از مهمانان فراهم کند. به این خانه های خیره کننده نگاه کنید تا ببینید که چگونه طراحان بر روی گوشه های خانه تمرکز کرده اند و از آنها ناهارخوری های زیبایی درست کرده اند. شاید بخواهید شما هم یکی از اینها را در خانه خود داشته باشید.

 

اتاق ناهارخوری دنج به سبک رتروی تمثیلی Retro reimagined

اتاق ناهارخوری دنج به سبک رتروی تمثیلی Retro reimagined

نکته مهم در دکوراسیون خانه های امروزی این است که معماران باید در هنگام کار کردن با یک فضای کوچک، خلاقیت بیشتری خرج دهند. همانند طراحی این اتاق ناهارخوری زیبا. این فضا در اتاق ناهار خوری، آشپزخانه و اتاق نشیمن فوق العاده عالی دیده می شود، نکته دیگر این است که اتاق ناهارخوری باید با دکوراسیون بقیه خانه تناسب داشته باشد،ذبه همین دلیل برای این اتاق ناهارخوری از کابینت و میزهایی با چوب بلوط آمریکایی که تناسب بسیاری با کابینت های آشپزخانه دارد استفاده شده است.

 

اتاق ناهارخوری به سبک آمریکایی

 اتاق ناهارخوری به سبک آمریکایی

صاحبان این خانه در آدلاید استرالیا دوباره این خانه را بازسازی کردند و از این قسمت به عنوان یک اتاق ناهارخوری و یا برای نوشیدن یک چای عصرانه با دوستان خود استفاده می کنند.

این اتاق ناهارخوری دنج و گوشه ای که به سبک رستوران های کوچک طراحی شده است ( وجود صندلی های هلالی شکل با یک میز بیضی ) باعث می شود تا از این فضا به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. به دلیل کوچک بودن فضا یکی از بهترین رنگها، رنگ آبی کمرنگ است. برای کف پوش این اتاق ناهارخوری از یک خط سیاه استفاده شده است که آشپزخانه و کنج ناهارخوری را از هم جدا می کند.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : جدیدترین مدل های میز ناهارخوری برای آپارتمان های کوچک!!

 

اتاق ناهارخوری ساحلی

اتاق ناهارخوری ساحلی

فضای راهروی کنار اتاق های تان می تواند یک ناهارخوری تابستانی شود. یکی از بهترین ایده ها برای داشتن یک اتاق ناهارخوری در روزهای گرم تابستان، یک اتاق ناهارخوری ساحلی است. برای میز از یک میز سفید رنگ بیضی و برای صندلی هم از صندلی های حصیری کنار ساحلی استفاده کنید.برای داشتن حس ساحلی بهتر است از رنگ های آبی و سفید استفاده کنید.

 

اتاق ناهارخوری با رنگ های شاد و نیویورکی

اتاق ناهارخوری با رنگ های شاد و نیویورکی

اگر شما هم عاشق رنگ های شاد و تند برای اتاق ناهارخوری تان هستید ترکیب نارنجی و سفید بهترین ترکیب رنگی است. یک نیمکت رویه دوزی شده با مخمل سفید با رنگ خنثایی که دارد باعث درخشندگی دیگر عناصر داخل خانه می شود. نورپردازی دراماتیک روی دیوار جلوه خاصی به دکوراسیون اتاق ناهارخوری تان می بخشد. این اتاق ناهارخوری هم در فضای پرت راهروی ورودی خانه قرار گرفته است.

 

اتاق ناهارخوری به سبک مدرن قرون وسطایی

اتاق ناهارخوری به سبک مدرن قرون وسطایی

ترکیب صندلی های قرون وسطایی با نیمکت های مدرن می توانید گوشه خانه تان را به یک ناهارخوری زیبا و دلنشین تبدیل کند. برای سه طرف از نیمکت و برای یک طرف از صندلی های مدل قدیمی استفاده کنید.

 

ناهارخوری به سبک رستوران های شیک

ناهارخوری به سبک کافی شاپ های امروزی

به دلیل نداشتن فضایی برای ایجاد یک اتاق ناهارخوری جداگانه شما می توانید قسمتی از فضای کابینت آشپزخانه تان ( کانتر یا اوپن آشپزخانه ) را به یک ناهارخوری دنج خانوادگی تبدیل کنید. اگر دقت کنید متوجه می شوید از این ایده در کافی شاپ ها استفاده می شود.

 

ایجاد اتاق ناهارخوری در یک راهرو بدون استفاده

ایجاد اتاق ناهارخوری در یک راهرو بدون استفاده

این قسمت از نهارخوری به صورت یک راهرو منتهی به درهای خروجی می باشد و باعث شده است تا این قسمت از غیر قابل استفاده بودن خارج شود. استفاده از یک نیمکت بهترین ایده برای استفاده بهینه از فضاهای موجود در این راهرو است. برای تزیین دیوار ناهارخوری می توانید از یک اثر هنری و نورپردازی ملایم استفاده کنید.

 

 

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ