مواردی که که برای شما ذکر خواهیم کرد از اصلی ترین مسایل روانشناسی است که زوجین برای داشتن روابط سالم و با دوام با یکدیگر باید در نظر داشته باشند.

 

اگر شما با انجام عملی و یا سخنی سبب رنجش طرف مقابلتان می‌شوید فقط کافی است که عذر خواهی کنید، اقرار به اشتباه برای اکثر مردم مشکل است در صورتیکه افرادی که دارای شخصیت قوی تری هستند عموما اشتباهات خود را می‌پذیرند و عذرخواهی می‌کنند 

سعی کنید در روابط خود با همسرتان صادق باشید و از وانمود کردن به آن چیزی که نیستید پرهیز کنید.

برای ایجاد و دوام یک رابطه خوب و سالم طرفین باید از سلامت جسم و روان برخوردار باشند، بنابراین باید تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب (تمرینات ورزشی روزانه) داشته باشید.

در تعریف و تمجید از طرف مقابل خود سخاوتمند باشید، تعریف در یک رابطه بادوام همانند چسب عمل می‌کند و سبب استحکام بیشتر آن می‌شود، سعی کنید که تمجید شما صادقانه باشد.

انتظارات شما از طرف مقابلتان باید واقع بینانه باشد، توجه داشته باشید که هیچ فردی کامل نیست در سالهای ابتدایی آشنایی و ازدواج تصویر رویاگونه ای از همسرتان نسازید و وی را آنگونه که هست بپذیرید، سعی کنید انتظاراتتان از او با واقعیت منطبق باشد.

در هر رابطه ای اختلاف نظر وجود دارد تصور نکنید که همسرتان از آنچه در درون شما می‌گذرد کاملا آگاه است، بنابراین ضروری است زمانیکه راجع به مطلبی بحث می‌کنید مطمین شوید که طرف مقابل منظور شما را بدرستی فهمیده باشد.

مواردی که در بالا ذکر شد از اصلی ترین مسایل روانشناسی است که زوجین برای داشتن روابط سالم و با دوام با یکدیگر باید در نظر داشته باشند.
 
 
مطالب پیشنهادی:
پرسشی که می‌تواند زندگی مشترکتان را تغییر دهد!!
5 راه برای راه یافتن به افکار مردان
10 گام برای اینکه شوهری ایده آل باشید
10 گام برای اینکه خانمی ایده آل باشید
 
 
 
 گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:academist.ir