داده‌های دانشگاه پنسلوانیا مبین این حقیقت است كه مردان نسبت به زنان جنس شادتری هستند. همه این موارد یك سوال را مطرح می‌كند: آیا واقعا شادی، تنوع فكری،‌ تفریح و حفظ سلامت روانی خانم‌ها به طور جدی به خطر افتاده است؟

 

وقتی در مطالعات دانشگاه آیووا امریكا این نتیجه بدست آمد كه زنان در تصمیم گیری‌های امور منزل قدرتمند تر از آقایان عمل كرده و بهتر از آنان بخش مسایل خانگی را می‌گردانند هیچ كس این مساله را كتمان نكرد، چپ چپ نگاه نكرد و پوزخند هم نزد! چون این مساله كاملا روشن و واضح است. معمولا خانم‌ها هستند كه قبل از آقایان تشخیص می‌دهند چه چیزهایی باید شسته و تعمیر شده و یا تغییر پیدا كند .در ضمن به خوب انجام شدن امور منزل بسیار تاكید دارند و هر شستن و تمیز كردنی را قبول ندارند. اما جنبه دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد مردها كارها را راحت تر می‌گیرند.

طبق بررسی‌های دانشگاه پرنیستون امریكا، آقایان در روز 90 دقیقه بیشتر از خانم‌ها برای تفریح و سرگرمی وقت می‌گذرانند. داده‌های دانشگاه پنسلوانیا مبین این حقیقت است كه مردان نسبت به زنان جنس شادتری هستند. همه این موارد یك سوال را مطرح می‌كند: آیا واقعا شادی، تنوع فكری،‌ تفریح و حفظ سلامت روانی خانم‌ها به طور جدی به خطر افتاده است؟

 

تو كار كن، دیگران تنبلی

بیشتر خانم‌ها یك شكایت مشترك دارند و معتقدند انرژی بیشتری را جهت حفظ روابط خانوادگی صرف می‌كنند. دكتر آردن، روان شناس و مولف كتاب بر این باور است كه وقتی تنها یك نفر بیشتر وظایف خانوادگی را بر عهده می‌گیرد دچار كارزدگی و پر مشغلگی می‌شود و به طور خودكار نفرات بعدی به سمت كم كاری و تنبلی حركت می‌كنند.

اغلب خانم‌ها پر مشغله اند و خودشان باور قلبی ندارند كه باید نیازهای شخصی خود را برآورده كنند و این حق مشروع آنها محسوب می‌شود تا علاوه بر رسیدگی به امور سایر افراد منزل به سلامت روح و ذهن خود برسند.در این بین چاره ای نیست جز اینكه چرخه معیوب مورد نظر شكسته شود و باید به خانم‌ها بگوییم نباید همه كارها را خودشان انجام دهند بلكه این مسئولیت‌ها به آقایان و سایر افراد منزل هم منتقل شود تا خانم كمی آسایش پیدا كند.

قرار‌های دوستانه بگذارید

طبق نظر دكتر لوآن وقتی خانم‌ها هر از گاهی با دوستان شان ملاقات كرده و صحبت می‌كنند به لذت روحی فراوانی دست پیدا می‌كنند چون برقراری ارتباط از طریق مكالمه با دوستان مراكز لذت را در مغز آنها فعال كرده و موجب ترشح دو ماده شیمیایی دوپامین و اكسی توسین می‌شود كه لذت روحی فراوانی را به همراه می‌آورد.

به تعادل برسید

آقایان بیشتر به دنبال فعالیت‌های رقابتی با دوستان هستند. آنها برای تفریح تمایل دارند با دوستان به استخر رفته، فوتبال و تنیس بازی كنند و یا مسابقه دو بگذارند و اصلا حوصله نشستن را ندارند، در عوض شما خانم‌ها هر از گاهی مهمانی‌های ساده و بدون تجمل زنانه داشته باشید و دور از مسایل مادی و ریخت و پاش، با دوستان تان صحبت كرده و روح تان را شارژ كنید. 

باغبانی و گلكاری كنید

با این كار آرامشی وصف ناپذیر به شما دست می‌دهد و لطافت و ظرافت گل و گیاه موجب تسكین روحیه خسته شما می‌شود.

مسافرت بروید

اگر چه استراحت، آرامش و تفریح برای زنان خسته این دنیای مدرن در اولویت است اما این تنها دلیل علاقه خانم‌ها به مسافرت نیست بلكه یكی از دلایل این امر بهتر عمل كردن خانم‌ها در برنامه ریزی و دقت به جزییات سفر از مسایل منطقی و اخلاقی گرفته تا زیبایی شناسی موضوع است.

طبق نظر محققان ارتباط دو نیمكره مغز در خانم‌ها بسیار بیشتر است به همین دلیل می‌توانند انواع مختلف اطلاعات را با كفایت كامل پردازش می‌كنند. به همین دلیل در مسافرت همه وسایل را با جزییات آورده و در انتخاب محل مسافرت و سكونت تمام جوانب و جزییات را در نظر میگیرند.

به تعادل برسید. با وجود مهارت خانم‌ها در اجرای خوب مسافرت و پیك نیك، بهتراست باز تمام این مسئولیت‌ها را به گردن نگیرید وسه مقصد مختلف را در نظر گرفته و از آقایان بخواهید مقصد نهایی را انتخاب كنند. بگذارید قدرت تصمیم گیری آنها در اولویت قرار بگیرد چون بسیاری از آقایان معتقدند در این موارد از آنها كمك گرفته نمی شود. به این ترتیب شما هم می‌توانید از سفر لذت ببرید.

آشپزی آقایان

اگر چه حفظ سلامت خانواده در اولویت است ولی نه آنقدر كه بر سر آن هر روز جنگ و نزاع داشته باشید و به ازای حفظ سلامت غذا، سلامت روان تان را از دست بدهید! درضمن هر از گاهی بگذارید آقایان تهیه و تدارك غذا را به عهده داشته باشند. غذاهای ساده را به آنها یاد بدهید و بگذارید سه شب در هفته آنها غذا آماده كنند.
 
گردآوری: گروه سبك زندگی سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع: مجله سلامت - شماره 188

 

مطالب پيشنهادی:
راه حل‌های موثری که بتوانید یک ازدواج را حفظ کنید!
چگونه می توانم همسرم را با خدا آشتی دهم؟
نمره بیست زندگی مخصوص آقایان با توصیه های ما!
چطور علاقه‌مان را نشان دهیم؟
دوکلمه با پدرهای بعد از این!